PM571 Peyzaj Düzeyindeki Çevresel İndikatörler ve İzleme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM571
Ad Peyzaj Düzeyindeki Çevresel İndikatörler ve İzleme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN ALPHAN


Dersin Amacı

Peyzaj düzeyinde çevresel izleme için araştırma kurgulama, uygulama ve sonuçlarını değerlendirmeye ilişkin bir kapsam sunmak.

Dersin İçeriği

Çevrenin biyo-fiziksel özelliklerinde mevsime bağlı ve/veya yıllar arasında meydana gelen değişimlerin farklı zaman ve yer ölçeklerinde belirlenmesi, uydu ve havadan uzaktan algılama verileri ile yardımcı veri katmanlarının cografi bilgi sistemlerine (CBS) entegrasyonu, izlemeye veri sağlanmasındaki kriterler, peyzaj düzeyindeki çevresel indikatörler: arazi örtüsü/alan kullanımları (AÖAK), AÖAK'nın farklı hiyerarşik düzeylerde tanımlanması, sınıflama şemaları, çevresel değişiminin bileşenleri ve ölçeği, değişim eğilimleri, daha detaylı ve yüksek sıklıkta izleme için öncelikli alanların belirlenmesi dersin temel konuları arasındadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

C. Castella, A. Peano (Eds). 2011. Landscape Indicators. Springer. 235 P.

Notlar

Uluslararası periyodikler, Environmental Management, Journal of Environmental Management, Environmental Monitoring and Assessment


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kaynak yönetimi sorunları ve bu sorunların çevredeki göstergelerini tanımlar
ÖÇ02 Peyzaj düzeyindeki çevresel indikatör olarak arazi örtüsüne ait bilgiyi çevresel bir sorunun çözümünde kullanır.
ÖÇ03 Kaynak yönetimi ihtiyaçları için envanter ve izleme ölçeğini belirler.
ÖÇ04 Kaynak yönetimi için veri seti kombinasyonlarını kullanır.
ÖÇ05 Kaynak yönetimi ihtiyaçları için izleme sıklığını belirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Doğal kaynaklar ve kaynak yönetimi sorunları Ders kapsamı, akışı ve öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Kaynak yönetiminin çevresel indikasyonları: patern ve süreçler İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Peyzaj düzeyindeki çevresel indikatörler: arazi örtüsü/alan kullanımları (AÖAK) İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Biyo-fiziksel çevre ve bunun değişimi: Mevsimsel döngüler ve zamansal değişim İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Biyo-fiziksel çevre ve bunun değişimi: Yersel ölçek ve detay İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 İzlemeye veri sağlanması İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Arazi örtüsü bilgisi, çevresel sorunlar ve bunların çözümü arasındaki ilişki İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sözlü sınav, performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Detaylı ve yüksek sıklıkta izleme için anahtar konular İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Kaynak yönetiminde envanter ve izlemenin ölçeği İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Kaynak yönetiminde envanter ve izlemenin ölçeği (devamı) İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Kaynak yönetiminde izleme sıklığı İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Kaynak yönetiminde veri seti kombinasyonları İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Kaynak yönetiminde veri seti kombinasyonları (devamı) İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Genel değerlendirme İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü sınav, performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sözlü sınav, performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS