PM559 Peyzaj Planlamada Kaynak Analizi ve Uzaktan Algılama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM559
Ad Peyzaj Planlamada Kaynak Analizi ve Uzaktan Algılama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU


Dersin Amacı

Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) peyzaj planlamaya yönelik uygulamalarında kullanılan yöntemler, yazılım ve algoritmalar tanıtılacaktır. Peyzaj planlama çalışmalarında izlenecek stratejilerin belirlenmesi, görüntü işleme teknikleri, CBS ortamı ve terminolojileri dersin diğer konuları arasında yer almaktadır.

Dersin İçeriği

Peyzaj planlamada ihtiyaç duyulan harita projeksiyonları, harita yorumlama, topografik haritalar, kartografya, coğrafi veri, GPS, konumsal analizler (nokta, çizgi, yüzey, tek katmanlı, çok katmanlı, çakıştırma) ve konumsal modeller ile bunlara ait ileri düzey uygulamalar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Konu ile ilgili tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisansüstü düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
ÖÇ02 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
ÖÇ03 Lisansüstü düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
ÖÇ04 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
ÖÇ05 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
ÖÇ06 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
ÖÇ07 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.
ÖÇ08 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular.
ÖÇ09 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
ÖÇ10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
ÖÇ11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.
ÖÇ12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
ÖÇ13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
ÖÇ14 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Elektromanyetik enerjinin tanıtımı yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Elektromanyetik enerjinin atmosferle etkileşimi Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Elektromanyetik enerjinin bitkilerle etkileşimi Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
4 Elektromanyetik enerjinin su ve toprakla etkileşimi Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
5 Uzaktan algılama algılayıcı sistemleri Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
6 Manuel ve sayısal görüntü yorumlama Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
7 Uzaktan algılanmış verilerin ön-işlemleri Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Geometrik düzeltme ve uygulaması Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Atmosferik ve radyometrik düzeltme Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
11 Görüntü sınıflama teknikleri Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
12 Görüntü sınıflama teknikleri ve uygulama Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
13 Çevresel çalışmalarda uzaktan algılama uygulamaları Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
14 Platformlar ve algılayıcılar Literatür okuma, uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar
15 Platformlar ve algılayıcılar Ödev, proje Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS