PM604 Peyzaj Analizinde Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz Yöntemlerinin Kullanımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM604
Ad Peyzaj Analizinde Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz Yöntemlerinin Kullanımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN


Dersin Amacı

Peyzajın analizinde kullanılabilecek çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemler ve ilgili teorik bilgiler hakkında bilgi vermek. Ayrıca farklı paket programların aracılığıyla bilgisayar uygulamaları hakkında bilgi vermek, öğrenciye yorum yapabilme, sorunlar üzerinde analiz edebilme gibi yetenekleri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Peyzajı oluşturan doğal ve kültürel unsurların yapısının ortaya konulması, veri setinin oluşturulması, sistem içerisindeki karşılıklı etkileşimlerinin ilişkilendirilmesi, çok değişkenli niteliğe sahip veri setlerinin analizinde etken olabilecek istatistiksel yöntemlerin belirlenmesi ve peyzaj planlama çalışmalarıyla bütünleştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

bulunmamakta

Kaynaklar

Ünlükaplan, Y., 2008. Çok değişkenli istatistiksel yöntemlerin peyzaj ekolojisi araştırmalarında kullanımı. Çukurova Üniversitesi, FBE Pyezaj Mimarlığı ABD, Doktora Tez, Adana.

Notlar

Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Peyzajı oluşturan doğal ve kültürel unsurların yapısını ortaya koyar
ÖÇ02 Veri setlerinin oluşturur
ÖÇ03 Sistem içerisindeki karşılıklı etkileşimlerini ilişkilendirir
ÖÇ04 Çok değişkenli niteliğe sahip veri setlerinin analizinde etken olabilecek istatistiksel yöntemlerini belirler
ÖÇ05 İlgili yöntemlerin peyzaj planlama çalışmalarıyla bütünleştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel Olarak Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz Teknikleri Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çok değişkenli İstatistiksel Analiz Tekniklerinin Uygulama Amaçları, Varsayımları Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kümeleme Analizi Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ekosistem Analizinde Hiyerarşik Kümeleme Analizi Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Veri setinin oluşturulması Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Uygulamalı analiz Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Faktör analizi Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Konu ile ilgili rapor hazırlamak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Ekosistem Analizinde Faktör Analizi Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kanonik Korelasyon Analizi Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Ekosistem Analizinde Kanonik Korelasyon Analizi Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları 4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Kanonik Uyum Analizi Konuya ilişkin; kitap, makale, yayınlanmış bildiri, araştırma projesi raporu, yüksek lisans, doktora tezi gibi yazılı ve basılı materyal, ppt sunumları 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Uygulama çalışmaları Konuyla ilgili paket programda örnek soru çözümü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulama çalışmaları 2 Konuyla ilgili paket programda örnek soru çözümü 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama çalışmaları 3 Konuyla ilgili paket programda örnek soru çözümü 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili rapor hazırlamak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili rapor hazırlamak Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 141
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,64
AKTS 6 AKTS