Genel Bilgi
Kod | PM563 |
Ad | ÇED Yöntemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER YÜCEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyada Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) konusunda yapılan çalışmalar, Türkiyede ve diğer ülkelerde ÇED raporu hazırlama süreçleri, ÇED ile ilgili yasal düzenlemeler ve sorumlu kurumlar, ÇED çalışmalarında kullanılan mevcut değerlendirme yöntemleri, bu yöntemlerin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve eksiklikleri kapsamaktadır.
Dersin İçeriği
ÇEDin kapsamın öğrenilmesi, ÇED konusunda yapılan çalışmaların araştırılması Türkiyedeki ÇED Yönetmeliği ve diğer yasal düzenlemelere göre ÇED raporlarının nasıl hazırlanacağı tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkçe ve yabancı dilde çok sayıda kaynak vardır.
Notlar
Türkçe ve yabancı dilde çok sayıda kaynak vardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ÇEDin tanımı ve kapsamı konusunu bilir |
ÖÇ02 | Türkiye'de ve diğer ülkelerde ÇED raporu hazırlama süreçlerini bilir. |
ÖÇ03 | Türkiye'de ÇED ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. |
ÖÇ04 | ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir. |
ÖÇ05 | Türkiye'de ve yurt dışında yapılan ÇED çalışmalarında kullanılan yöntemlerin uygulanmasındaki eksikliklerinin giderilmesi için önerilerin geliştirilmesi becerisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ÇEDin tanımı ve kapsamı, ÇEDin dünyada ve Türkiyede tarihsel gelişimi | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | ÇED Yönetmeliği, amaç, kapsam, dayanak, tanımlar ve sorumlu kurumlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | ÇED Yönetmeliğinde ÇEDe tabi projeler, seçme eleme kriterleri uygulama yöntemi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | ÇED Yönetmeliğinde ÇED süreci | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | ÇED Yönetmeliği, halkın katılımı, komisyonlar ve görevleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | ÇED Yönetmeliği, Seçme Eleme Kriterleri uygulama yöntemi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | ÇED Raporu Hazırlama Yeterlik Belgesi Tebliği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yurt dışında ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yurt dışında ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerine devam | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türkiyede ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemleri (II) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiyede ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerine devam (III) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiyede yapılan örnek ÇED raporlarının irdelenmesi (IV) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Türkiyede yapılan örnek ÇED raporlarının irdelenmesi (V) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Türkiyede yapılan örnek ÇED raporlarının irdelenmesi (VI) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |