PM563 ÇED Yöntemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM563
Ad ÇED Yöntemleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER YÜCEL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dünyada Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) konusunda yapılan çalışmalar, Türkiyede ve diğer ülkelerde ÇED raporu hazırlama süreçleri, ÇED ile ilgili yasal düzenlemeler ve sorumlu kurumlar, ÇED çalışmalarında kullanılan mevcut değerlendirme yöntemleri, bu yöntemlerin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve eksiklikleri kapsamaktadır.

Dersin İçeriği

ÇEDin kapsamın öğrenilmesi, ÇED konusunda yapılan çalışmaların araştırılması Türkiyedeki ÇED Yönetmeliği ve diğer yasal düzenlemelere göre ÇED raporlarının nasıl hazırlanacağı tartışılır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türkçe ve yabancı dilde çok sayıda kaynak vardır.

Notlar

Türkçe ve yabancı dilde çok sayıda kaynak vardır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ÇEDin tanımı ve kapsamı konusunu bilir
ÖÇ02 Türkiye'de ve diğer ülkelerde ÇED raporu hazırlama süreçlerini bilir.
ÖÇ03 Türkiye'de ÇED ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
ÖÇ04 ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir.
ÖÇ05 Türkiye'de ve yurt dışında yapılan ÇED çalışmalarında kullanılan yöntemlerin uygulanmasındaki eksikliklerinin giderilmesi için önerilerin geliştirilmesi becerisini kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ÇEDin tanımı ve kapsamı, ÇEDin dünyada ve Türkiyede tarihsel gelişimi Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 ÇED Yönetmeliği, amaç, kapsam, dayanak, tanımlar ve sorumlu kurumlar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 ÇED Yönetmeliğinde ÇEDe tabi projeler, seçme eleme kriterleri uygulama yöntemi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 ÇED Yönetmeliğinde ÇED süreci Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 ÇED Yönetmeliği, halkın katılımı, komisyonlar ve görevleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 ÇED Yönetmeliği, Seçme Eleme Kriterleri uygulama yöntemi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 ÇED Raporu Hazırlama Yeterlik Belgesi Tebliği Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Tüm ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yurt dışında ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yurt dışında ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerine devam Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türkiyede ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemleri (II) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Türkiyede ÇED çalışmalarında kullanılan değerlendirme yöntemlerine devam (III) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiyede yapılan örnek ÇED raporlarının irdelenmesi (IV) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiyede yapılan örnek ÇED raporlarının irdelenmesi (V) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Türkiyede yapılan örnek ÇED raporlarının irdelenmesi (VI) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:59