PM003 Peyzaj Mimarlığında İleri Tasarım

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM003
Ad Peyzaj Mimarlığında İleri Tasarım
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ USLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Güncel ve tarihi peyzaj tasarımlarının fonksiyon, stil ve tasarım ilkeleri açısından ayrıntılı bir şekilde incelenmesi, belirli bir peyzaj tasarımının kavramsal tasardan sunum aşamasına kadar belirli bir stil ile tasarlama yetisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Güncel ve tarihi peyzaj tasarımlarının incelenmesi, tasarımlardaki tasarım ilkelerini kavrama, örnek bir alanda sörvey çalışmalarının yapılmasını, İhtiyaç ve fonksiyon diyagramlarının oluşturulması, Kavramsal tasar çalışmalarının belirli bir tema ile sürdürülmesi ve tartışılması, temanın konstrüksiyon yapılarına, bitkisel tasarım ve sunum çalışmalarına yansıtılması çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulu Yok

Kaynaklar

M. F. Altunkasa ve C. Uslu 2016. Peyzaj Tasarımı

Notlar

Çeşitli peyzaj tasarımı kataloğları ve örgün ağ kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güncel ve tarihi peyzaj tasarımlarını ve tasarımcıları tanır
ÖÇ02 İncelediği tasarımları yorumlama yeteneği gelişir.
ÖÇ03 Tasarımsal ve alansal problemleri tanıma, analiz ve sentez yapma yetisi gelişir.
ÖÇ04 Peyzaj tasarım çalışmasının tüm süreçlerini sunulan koşullar doğrultusunda belirli bir zaman diliminde tamamlar.
ÖÇ05 Kapsamlı bir peyzaj tasarımı için çizili, yazılı ve sözlü sunum teknikleri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Güncel ve tarihi peyzaj tasarımlarının incelenmesi Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Güncel ve tarihi peyzaj tasarımında kullanılan tasarım stilleri Güncel peyzaj tasarımlarının incelenmesi, albüm haline hetirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tasarım ilkeleri ve incelenen tasarımlardaki ilkelerin okunabililirliğin tartışılması Albüm haline getirilen tasarımların tasarım ilkeleri açısından incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Proje alanın tanımlanması ve alanın incelenmesi, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi Alan sörveylerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
5 Proje alanına ait analizler ve alanın mevcut durumunun kritiği Alan sörveylerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
6 İhtiyaç programlarının ve fonksiyon diyagramlarının kritiği İhtiyaç programı ve fonksiyon diyagramlarının oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
7 Kavramsal tasar çalışmalarınında kullanımların konum ve işlevlerin kritiği Eskiz çalışmaları 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Kavramsal tasar çalışmalarında tasarım stillerinin kritiği Eskiz çalışmaları 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
10 Kavramsal çalışmalarında tasarım ilkelerinin kritiği Eskiz çalışmaları 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Avan Proje ölçeğine geçiş ve konstrüksiyon öğelerinin tasarım stili ile uyumunun kritiği I Avan projenin ve konstruksiyon ögelerinin eskiz çalışmaları 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
12 Avan Proje ölçeğine geçiş ve konstrüksiyon öğelerinin tasarım stili ile uyumunun kritiği II Avan projenin ve konstruksiyon ögelerinin eskiz çalışmaları 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Avan Projenin tamamlanması ve bitkisel tasarım çalışmaları, Bitkisel tasarım çalımasının tasarım stili ile uyumun kritiği Bitkisel tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Proje alanına ilişkin kesitlerin ve perspektiflerin hazırlanması, karmaşık yapıların sanal görüntülerinin hazırlanmasında olası çözümler Kesit ve perspektiflerin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje sunum paftasının hazırlanması ve paftanın içerik ve tasarım stili ile uygunluğunun kritiği Sunum paftasının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 04:35