Genel Bilgi
Kod | SAİ538 |
Ad | Balıkçılıkta Hedef Dışı Av Sorunu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı balıkçılık takımlarında hedef, hedef dışı av ve ıskarta terimlerini ve genel özelliklerini öğretmek ve av aracına göre hedef dışı av ve ıskartanın azaltılması için neler yapılabileceğini göstermektir.
Dersin İçeriği
Hedef, hedef dışı ve ıskarta terimlerinin tanımlanması ve genel özellikleri. Türkiye ve dünya balıkçılığında sorunun boyutları. Hedef dışı avın azaltılmasına yönelik, özellikle trol ağlarında kullanılan, ızgara ve kaçış penceresi sistemleri, materyal ve donanıma yönelik değişiklikler ve yeni seçici tasarımların ticari balıkçılığa uyarlaması.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Global Discard of the World
Notlar
FAO Iskarta derlemesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye ve dünya balıkçılığı açısından sorunun boyutlarını kavrama. |
ÖÇ02 | Hedef türe özgü av aracı geliştirme |
ÖÇ03 | Balıkçılıkta hedef, hedef dışı av ve ıskarta terimlerini anlama. |
ÖÇ04 | Hedef dışı av ve ıskarta sorununa karşı çözümler üreteme |
ÖÇ05 | Av aracına göre hedef dışı avı azaltmak için seçici tasarımlar uygulama |
ÖÇ06 | Iskata ve Hedef dışı av terimlerini listeleme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balıkçılığa genel giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
2 | Balıkçılık takımlarının tanıtılması. | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Hedef, hedef dışı ve ıskarta terimlerinin tanımlanması. | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türkiye ve Dünya balıkçılığında sorunun boyutları. | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hedef dışı av ve tehlike altındaki türler. | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Trol balıkçılığında hedef ve hedef dışı av. | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gırgır balıkçılığında hedef ve hedef dışı av. | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Küçük ölçekli balıkçılık takımlarında hedef ve hedef dışı av. | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Balıkçılık takımlarında seçicilik çalışmaları . | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hedef dışı avı azaltıcı uygulamalar. | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ağ modifikasyonları | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Kare gözlü torba ve Kaçış pencereleri | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Izgara kullanımı | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türe özgü av aracı uygulamaları | Ders notları, makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |