SAİ519 Su Ürünlerinde Biyojenik Aminler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAİ519
Ad Su Ürünlerinde Biyojenik Aminler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL


Dersin Amacı / Hedefi

Balık ve balık ürünlerindeki biyojenik aminlerin oluşum mekanizması, scombrotoksikoz zehirlenmesi, balıktaki amin içeriği için tavsiye edilen limitler, biyojenik amin üretiminden sorumlu bakteriler, biyojenik aminlerin toksikolojisi, histamin üreten bakterilerin tespiti, biyojenik amin dekarboksilaz aktivitesini etkileyen faktörler, biyojenik amin üretiminin kontrolü

Dersin İçeriği

Su ürünlerindeki biyojenik aminlerin oluşum mekanizması, histamin (scombrotoksikoz) zehirlenmesi, balıktaki amin içeriği için tavsiye edilen limitler, biyojenik amin üretiminden sorumlu bakteriler, biyojenik aminlerin toksikolojisi, histamin üreten bakterilerin tespiti, biyojenik amin dekarboksilaz aktivitesini etkileyen faktörler, biyojenik amin üretiminin kontrolü, biyojenik aminlerin tespiti için kullanılan analitik metotlar. Ayrıca bunlara ek olarakta biyojenik aminlerin su ürünleri kalitesi ve insan sağlığı açısından önemi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu ve internet kaynağı

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyojenik aminler ve insan sağlığı ürünlerindeki önemini kavrar.
ÖÇ02 Balık ve diğer su ürünlerindeki biyojenik aminlerin oluşum mekanizması hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 Histamin (scombrotoksikoz) zehirlenmesi ve balıktaki amin içeriği için tavsiye edilen limitler hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 Biyojenik amin üretiminden sorumlu bakterileri tanımlar.
ÖÇ05 Biyojenik aminlerin toksikolojisi, histamin üreten bakterilerin tespiti, biyojenik amin dekarboksilaz aktivitesini etkileyen faktörler hakkında bilgi edinir.
ÖÇ06 Biyojenik amin üretiminin kontrolünü sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Su ürünlerinde biyojen aminler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Biyojen amine oluşum mekanızması Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Histamin zehirlenmesi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Su ürnleride önerilen biyojen amin limitleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
5 Biyojen amin oluşumuna neden olan bakteriler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
6 Biyojen aminlerin zehirliliği Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
7 Histamin oluşturan bakterilerin tespiti-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Histamin oluşturan bakterilerin tespiti-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
10 Biyojen amin dekarboksilaz aktivitesini etkileyen faktörler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
11 Biyojen amin üretiminin kontrolü-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
12 Biyojen amin üretiminin kontrolü-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
13 Biyojen aminler için analitik metodlar-1 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
14 Biyojen aminler için analitik metodlar-2 Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
15 Biyojen aminlerin gıda kalitei insan sağlığı için önemi Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 01:12