SAİ0018 Su Ürünlerinde Kullanılan katkı Maddeleri ve Güvenirlliği

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAİ0018
Ad Su Ürünlerinde Kullanılan katkı Maddeleri ve Güvenirlliği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLSÜN ÖZYURT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Su ürünlerinin depolanmasında kullanılan katkı maddeleri (antioksidan, antimikrobiyal maddeler, emülgatör, pH düzenleyiciler, v.s.), kullanım amaçları, limit değerleri ve güvenilirliğini açıklar.

Dersin İçeriği

Su ürünlerinden farklı ürün eldesinde ve depolanmasında kullanılan katkı maddeleri (antioksidan, antimikrobiyal maddeler, emülgatör, pH düzenleyiciler, v.s.), kullanım amaçları, limit değerleri ve güvenirliği.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Gıda katkı maddeleri ile ilgili kitap, derleme ve araştırma makaleleri

Notlar

internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gıda katkı maddelerini tanır
ÖÇ02 Su ürünlerinde kullanılabilen katkı maddelerini listeleme
ÖÇ03 Kullanım amacına uygun katkı maddesi belirler
ÖÇ04 Katkı maddelerinin belirlenmesinde kullanılan analizleri tanır
ÖÇ05 Alternatif katkı maddelerini değerlendirir
ÖÇ06 Gıda katkı maddelerinin kullanım amaçlarını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gıda kakı maddeleri tanımı ve kullanım amaçları Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Gıda katkı maddelerinin kullanımında dikkat edilecek noktalar Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Katkı maddelerinin kullanımlarının düzenlenmesi Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Katkı maddelerinin sınıflandırılması Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Gıda renklendiricileri ve su ürünlerinde kullanımı Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Tat-koku maddeleri ve su ürünlerinde kullanımı Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Aroma verici maddeler ve su ürünlerinde kullanımı, ara sınav Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Antimikrobiyal maddeler ve su ürünlerinde kullanımı Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Antioksidan maddeler ve su ürünlerinde kullanımı Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Yapı ve görünümü etkileyen katkı maddeleri ve su ürünlerinde kullanımı Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Katkı maddelerinin belirlenmesinde kullanılan analitik yöntemler Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Katkı maddeleri ile ilgili akademik çalışmalar Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Öğrenci sunumları Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Öğrenci sunumları ve genel değerlendirme Ders notlarının ve ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 10:48