YLSTT702 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLSTT702
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK


Dersin Amacı

Öğrencilere bir konuda bir akademisyen gözetiminde bilgiye erişme, derleme, bilimsel bir araştırma yapma, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini su ürünleri temel bilimler alanında kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bir danışman gözetiminde alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütme, veri toplama, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar

Dersin Ön Koşulu

Ders aşamasında uzmanlık alan dersleri ve seminer dâhil toplam 60 AKTS’yi tamamlanmış, genel not ortalaması en az 2,50 ve tez önerisinin anabilim dalı kurulunda onaylanmalıdır.

Kaynaklar

Tez çalışması ile ilgili kitap, kitap bölümü, makaleler

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Bilimler alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde değerlendirir.
ÖÇ02 Tez çalışması ile ilgili verileri toplamak için planlama yapar.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili veri toplar
ÖÇ04 Tezi ile ilgili topladığı verileri bilişim teknolojini kullanarak yorumlar.
ÖÇ05 Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem kurgulayabilmeyi öğrenir.
ÖÇ06 Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar.
ÖÇ07 Yazılı ve görsel sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer.
ÖÇ08 Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 1 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 2 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 3 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 4 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 5 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 6 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 7 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 8 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 9 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 10 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 11 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 12 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 13 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 14 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 32 448
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 598
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,92
AKTS 24 AKTS