Genel Bilgi
Kod | ST541 |
Ad | Denizel Yumuşakçalar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Mollusca şubesini ve sınıflarının genel özelliklerini, önemli türleri, Mollusca şubesinin ekosistemdeki işlevleri, ve Türkiye denizlerinde bulunan önemli türleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Mollusca hakkında genel bilgi ve sınıflandırma, Caudofoveata ve Solenogastres sınıflarının özellikleri ve türleri, Monoplacophora ve Polyplacophora sınıflarının özellikleri ve türleri, Gastropoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri, Bivalvia sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, morfolojik, ekolojik özellikleri, Cephalopoda sınıfının genel özelikleri ve türleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
hiele, J., Bieler, R., & Mikkelsen, P. M. (1992). Handbook of systematic malacology TEBBLE, N. (1966). British Bivalve Seashells, The British Museum, 212 p. THOMPSON, T. E. (1988), Molluscs: Benthic Opisthobranchs, The Linnean Society of London,2, No: 8, 356 p.
Notlar
GIANUZZI-SAVELLI, R., PUSATERI, F., PALMERI, A. & EBREO,C. (1999). Atlante Delle Conchiglie Marine Del Mediterraneo, La Conchiglia, Vol:3, 127p. GIANUZZI-SAVELLI, R., PUSATERI, F., PALMERI, A. & EBREO,C. (2003). Atlante Delle Conchiglie Marine Del Mediterraneo, La Conchiglia, Vol:4, 298p GIANUZZI-SAVELLI, R., PUSATERI, F., PALMERI, A. & EBREO,C. (1997). Atlante Delle Conchiglie Marine Del Mediterraneo, La Conchiglia, Vol:2, 258p. PARENZAN, P. (1970). La Cladophora prolifera Kutz. del Golfo di Taranto e possibilith di una sua valorizzazione economica. Possibilita di utilizzazio- ne delle alghe in Italia, Ancona. PARENZAN, P. (1974). Esagerato allarmismo sull’esaurimento dele risorse della natura. La Scienze, fasc. 1-2. PARENZAN, P. (1976). Malacologia del Mar Piccolo di Taranto. Atti del Congresso di Malacologia della Unione Malacologica Italiana, Venezia.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mollusca şubesinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. |
ÖÇ02 | Mollusca şubesini sınıflara ayırır. |
ÖÇ03 | Mollusca'ya ait sınıfların genel özellikleri hakkında bilgi verir. |
ÖÇ04 | Polyplacophora sınıfının Akdeniz de bulunan türlerini bilir. |
ÖÇ05 | Önemli Gastropoda türlerini tanır. Kabuk özelliklerini kullanarak türleri kısmen tayin eder. |
ÖÇ06 | Bivalvia sınıfının türkiye denizlerinde bulunan önemli türlerini tanır. |
ÖÇ07 | Scaphopoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türlerini bilir. |
ÖÇ08 | Cephalopoda sınıfının Türkiye denizlerin de bulunan türlerini tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel bilgiler ve sınıflandırma | verilen kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Caudofoveata ve Solenogastres sınıflarının özellikleri ve türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Monoplacophora ve Polyplacophora sınıflarının özellikleri ve türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Gastropoda sınıfının genel özellikleri ve alt sınıfları | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
5 | Gastropoda sınıfının Türkiye denizlerinde bulunan türleri, türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
6 | Prosobrannchia türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
7 | Opisthobranchia ve Pulmonata türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bivalvia sınıfının genel özellikleri ve alt sınıfları | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Protobranchia ve Pteriomorphia türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
11 | Heterodonta türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
12 | Anomalodesmata türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
13 | Scaphopoda sınıfının genel özelikleri ve türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
14 | Cephalopoda sınıfının genel özelikleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
15 | Cephalopodanın alt grupları ve grupların türleri | Kaynaklarda ilgili bölümün okunması ve laboratuvar uygulamasına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |