ST540 Denizel Bentoz

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST540
Ad Denizel Bentoz
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK


Dersin Amacı

Bentik bölgeyi sınıflandırma, bölgelerin ekolojik özelliklerini bilme, bentik bölgede yaşayan canlıları sınıflandırma ve biyoekolojileri hakkında yorum yapabilme, bentik araştırma yöntemlerini kullanarak kendi araştırmalarını planlama becerisine sahip olmak.

Dersin İçeriği

Bu derisin içeriğini, Bentik bölgenin ve benthosun sınıflandırılması, Bentik canlılar, denizel benhos çalışma metotları oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Eleftheriou, A. (Ed.). (2013). Methods for the study of marine benthos. John Wiley & Sons. PÉRÈS, J. M. (1982). Major Benthic Assemblages. In: O. Kinne (ed.) Ocean Management, Marine Ecology: 187-313.

Notlar

An Introduction to the Invertebrates(Cambridge University Press The Edinburgh Building, Cambridge cb2 2ru, UK


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Denizlerin genel ekolojisi konuları hakkında yorum yapar
ÖÇ02 Bentik bölge ve alt zonlarını sınıflandırır.
ÖÇ03 Bentik bölge de yaşayan canlıları sınıflandırır.
ÖÇ04 Bentik bölgede yaşayan canlıların biyo-ekolojilerini yorumlar
ÖÇ05 Bentik araştırma metodlarınından hangilerini kullanılacağına karar verir
ÖÇ06 Bentik araştırma metodlarını kullanarak araştırma planlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bentik bölgenin ve benthos'un tanımı. Bentik bölgenin sınıflandırlması Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bentik bölgelerin ekolojik özellikleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Bentik canlılar Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Bentik canlılar (Porifera) Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Bentik canlılar (Cnidaria) Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Bentik canlılar (Nemertini, Nematoda) Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Bentik canlılar (Spuncula) Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 (Oligochaeta ve Polychaeta'ya giriş) Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
10 sesil (bağlı) yaşayan Polychaeta türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 serbest(vagrant) yaşayan Polychaeta türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Crustacea türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Gastropoda türleri Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Bivalvia ve diğer türler Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Bentik çalışma metodları Kaynaklarda ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS