Genel Bilgi
Kod | ST539 |
Ad | Kıyısal ve Sulak Alan Ekosistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVİM POLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Kıyısal ve sulak alanların hidrografisi, sucul üretim basamakları, kirlilik ve iklimsel değişimlerin kıyısal ve sulak alan ekosistemlerine etkilerini öğrenmek, Türkiyenin sulak alanları ve temel sorunları bilmek, sulak alanların korunmasına yönelik önlemler, kıyısal ve sulak alanlarda su kalitesi izleme çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste kıyısal ve sulak alanların hidrografisi, besin döngüleri ve üretim düzeyleri, kıyısal ve sulak alanların biyoçeşitliliği, kirlilik ve iklimsel değişimlerin bu ekosistemlere etkileri öğretilir, Türkiyedeki sulak alanlar ve problemleri, su kalitesi ve biyoçeşitliligi korumaya yönelik önlemler, kıyısal ve sulak alanlarda su kalitesi için izleme çalışmalarının önemi örneklerle anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1 Ders notları 2 Deniz Biyolojisi ve Denizel Ekosistemler konusundaki kitaplar
Notlar
Ders ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sulak alanların hidrografisini açıklar. |
ÖÇ02 | Kıyısal ve Sulak alanlarda besin döngüsü ve üretim basamaklarını açıklar. |
ÖÇ03 | Kirliliğin kıyısal ve sulak alan ekosistemlerine etkisini özetler. |
ÖÇ04 | Türkiyedeki sulak alanları ve sorunlarını sıralar. |
ÖÇ05 | Kıyısal ve sulak alanların korunmasına yönelik önlemleri listeler. |
ÖÇ06 | İzleme çalışmalarını önemini tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kıyısal ve sulak alan kavramlarının tanımlanması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kıyısal ve sulak alanların önemi | Ders notlarının okunması ve kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sulak alanların hidrografisi | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sulak alanların biyoçeşitliliği | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kıyısal alanların hidrografisi | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Besin döngüsü ve üretim basamakları | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kıyısal ve sulak alanlarda biyoçeşitlilik | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kirliliğin sulak alan ekosistemlerine etkileri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İklimsel değişimlerin sulak alan ekosistemlerine etkileri | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Türkiyedeki sulak alanlar | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Türkiyedeki sulak alanlar ve sorunları | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kıyısal ve sulak alanlarda su kalitesinin korunmasına yönelik önlemler | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, makale taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Kıyısal ve sulak alanlarda biyoçeşitliliğin korunmasına yönelik önlemler | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Kıyısal ve sulak alanlarda izleme çalışmaları ve önemi | Ders notları ve ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |