ST532 İç Su Alg Ekolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST532
Ad İç Su Alg Ekolojisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ÇEVİK


Dersin Amacı

İçsu ortamlarında alglerin önemini, Alglerin ekolojik ihtiyaçlarını, yayılımlarını, süksesyonlarını, nişlerini ve biyolojik indikatörler olarak kullanımlarını öğretmek

Dersin İçeriği

Giriş (primer üreticiler, içsu ekosistemleri, planktonik ve bentik algler, şekil ve ölçü), Alg habitatları ve toplulukları, Alg sistematiği (Cyanobacter, Chlorophyce, Bacillariophyceae, diğer gruplar), Algler ve fiziksel faktörler, kimyasal faktörler, süksesyon ve büyüme ve biyocoğrafya, alglerin diğer organizmalarlar interaksiyonu, tatlısu ekosistemlerinde algal niş, kirlilik ve algler, paleolimnolojide alglerin kullanımı, örnekleme, biomas tamini, sayım.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

John D. Wehr, Robert G. Sheath, Freshwater Algae of North America: Ecology and John D. Wehr, Robert G. Sheath, Freshwater Algae of North America: Ecology and Classification.

Notlar

Craig D. Sandgren., Growth and Reproductive Strategies of Freshwater Phytoplankton. F.E Round, The Ecology of Algae İlgili WEB sayfaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alglerin içsu ekosistemlerindeki önemlerini kavrar.
ÖÇ02 Alglerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler ile olan ilişkilerini öğrenir.
ÖÇ03 Çeşitli alg gruplarının farklı sularda niçin daha yaygın olarak bulunabileceğini kavrar.
ÖÇ04 Alg habitatları hakkında bilgi verir
ÖÇ05 Alglerin sucul ekosistemlerde neden olduğu sorunları bilir
ÖÇ06 İzleme çalışmaları için metod seçimini ve değerlendirme tekniklerini belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş (Primer üreticiler, içsu ekosistemleri, Planktonik ve Bentik algler, Şekil ve ölçü) İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Alg habitatları ve kommuniteleri. İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Alg sistematiği (Cyanophyceae, Chlorophyce) İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Alg sistematiği(Diatomlar, Diğer gruplar) İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Algler üzerine etkili olan fiziksel faktörler İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Algler üzerine etkili olan kimyasal faktörler 1 İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Algler üzerine etkili olan kimyasal faktörler 2 İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Süksesyon ve büyüme, Ara sınav İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Alglerin yayılımı, sürekliliği ve fitocoğrafya İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Alglerin diğer organizmalarla interaksiyonu İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Tatlısu ekosistemlerinde alglerin nişi İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kirlilik ve algler İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Paleolimnolojide alglerin kullanımı İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Örnekleme, biyomas tahmini, sayım İlgili konunun kaynaklardan okunması ve ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS