ST516 Su Omurgalıları Karşılaştırmalı Anatomisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST516
Ad Su Omurgalıları Karşılaştırmalı Anatomisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANAN TÜRELİ


Dersin Amacı

Sucul omurgalıların anatomileri hakkında ileri düzeyde bilgi elde etmektir.

Dersin İçeriği

Su ortamında yaşayan omurgalı hayvanlardan balıklar ile kurbağa, sürüngen kuş ve memeli hayvanların çeşitli anatomik ve fizyolojik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öktay, M. Omurgalı hayvanların karşılaştırılmalı anatomisi. İstanbul Üniversitesi fen fakültesi basımevi, İstanbul, 1988. 384 s.

Notlar

Kuru, M. Omurgalı Hayvanlar (5. Baskı). Palme Yayıncılık, Ankara, 841 s. (1999).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sucul Omurgalıların genel karakterleri hakkında bilgi verir
ÖÇ02 Sucul Omurgalı sınıflarını ayırt eder
ÖÇ03 Sucul omurgalıların organ ve sistem işleyişlerini açıklar
ÖÇ04 Sucul Omurgalıların iskelet ve kas sistemlerini karşılaştırarak ifade eder
ÖÇ05 Sucul Omurgalı sınıflarının Sindirim ve boşaltım sistemlerini tanımlar
ÖÇ06 Sucul Omurgalı sınıflarının solunum sistemi hakkında yorum yapar
ÖÇ07 Sucul Omurgalı sınıflarında üreme biyolojisi hakkında bilgi verir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Omurgalıların genel karakterleri ve sınıflandırılması Ders kitabın 1-3. Sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Deri ve derinin oluşturduğu yapılar Ders kitabın 23-43. Sayfaları okuma sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 İskelet sistemi-1 Ders kitabın 53-71. Sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 İskelet sistemi-2 Ders kitabın 71-107. Sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kas sistemi Ders kitabın 118-136. Sayfaları okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sindirim sistemi -1 Ders kitabın 138-155. Sayfaları okuma sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Sindirim sistemi -2 Ders kitabın 138-155. Sayfaları okuma sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 dolaşım sistemi Ders kitabın 182-194. sayfaları okuma sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Solunum sistemi Ders kitabın 201-207. Sayfaları okuma sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Boşaltım sistemi Ders kitabın 230-242. Sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Üreme sistemi Ders kitabın 251-264. sayfaları okuma sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Sinir sistemi Ders kitabın 275-307. sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Duyu organları-1 Ders kitabın 312-327. Sayfaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Duyu organları-2 Ders kitabın 327-340. sayfaları okuma sunu hazırlama ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS