Genel Bilgi
Kod | ST0043 |
Ad | İleri Omurgasızlar Zooljisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Sucul omurgasız canlılar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak, Şubeleri ve onlara bağlı sınıfları tanımak, biyoekolojileri hakkında yorum yapabilmek ,Mesleki uygulamalarında ve çalışmalarında kullanabilmek
Dersin İçeriği
Omurgasız tanımlaması, omurgasız gruplarında karşılaştırmalı, beslenme, hareket, solunun, salgı, iyonik ve osmatik düzenleme, korunma-savunma, üreme, yaşam döngüsü ve gelişme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
BARNES,R.S.K., CALOW, P., OLIVE, P.J.W., 1993. The Invertebrates : A new synthesis. Blackwell Scientific Publications, Cambridge, 469 p. ANDERSON, D.T., 2001. Invertebrate Zoology.Oxford University pres. 474 p. BARNES, R.D.,1964. Invertebrate Zoology. W.B.saunders Company. 632 p. ERDEM,Ü.,BAŞUSTA, N., TÜRELİ, C. 2006. Su omurgasızları. 2. Baskı, Nobel yayın no:833, Ankara. 273 syf.
Notlar
PECHENİK, J.A., 1996. Biology of the Invertebrates. Wm.C. Brown Publishers. London, 554 p.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlı sistemlerin ve Omurgasız hayvanların temel yapılarını tanımlar |
ÖÇ02 | Sucul Omurgasız şubelerini tanır ve ayırt eder |
ÖÇ03 | Omurgasız hayvanlardaki görülen beslenme tiplerini bilir |
ÖÇ04 | Omurgasız hayvanlardaki üreme ve yaşam döngüsünü kavrar |
ÖÇ05 | Sucul omurgasız canlıların ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar |
ÖÇ06 | Sucul Omurgasız gruplarının değerlendirilmesi ve korunması yönünde fikir ileri sürer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, canlı sistemlerin ve hayvanların temel yapıları | kaynak kitabının 3-9. sayfaları okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Omurgasızların sınıflandırılması ve Protozoa sınıfları | kaynak kitabının 41-49. sayfaları okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Metazoa ‘ya giriş ve Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Porifera, Cnidaria ve Ctenofora | kaynakkitabının 49-65. Sayfaları okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Metazoa şubeleri ve sınıfları ;Platyhelminthes, Rotifera, Mollusca-1 | Ders kitabının 41-49. ve 123-137. sayfaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
5 | Metazoa şubeleri ve sınıfları ;Mollusca, Annelida, Arthropoda-2 | kaynak kitabının 41-49. ve 123-137. Sayfaları okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
6 | Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Arthropoda, Echnidermata, Chordata-3 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Metazoa şubeleri ve sınıfları ; Arthropoda, Echnidermata, Chordata devamı | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Omurgasızlarda beslenme biyolojisi-1 | Ders kitabının 215-225. sayfaları okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Beslenme biyolojisi -2 | Ders kitabının 225-234. sayfaları okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Hareket ve solunum | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Salgı, iyonik ve osmotik düzenleme | Ders kitabının 293-299. Sayfaları okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Üreme ve yaşam döngüsü-1 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Üreme ve yaşam döngüsü-2 | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Gelişme | Kaynak okuma Powerpoint sunu hazırlama ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |