ST0028 Türkiye Kıyıları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST0028
Ad Türkiye Kıyıları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER YELDAN


Dersin Amacı

Türkiye kıyılarını sosyal, ekonomik ve ekolojik açıdan tanımlamak ve kıyıları genel olarak açıklamak.

Dersin İçeriği

Kıyı formasyonları, kıyıların sınıflaması, kıyı tipleri, Türkiye kıyı formasyonları, kıyı formasyonları ile kıyı kullanımı arasındaki ilişki, doğal ve insan kaynaklı kıyısal tehditler, Türkiye kıyı problemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türkiye Kıyıları internet sitesi

Notlar

Türkiye Kıyıları internet sitesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kıyıların oluşumunu açıklar
ÖÇ02 Kıyı tiplerini tanımlar
ÖÇ03 Türkiye kıyılarını sosyal, ekonomik ve ekolojik açıdan açıklar
ÖÇ04 Türkiye´deki kıyı tipleri ve oluşumlarını tanımlar
ÖÇ05 Türkiye kıyılarında yaşanan problemler ve çözüm yollarını açıklar
ÖÇ06 Türkiye´deki kıyıların yönetim şeklini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kıyıların oluşumu Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kıyıların sınıflandırılması Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kıyı tipleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Benzetim
4 Türkiye´deki kıyı tipleri ve oluşumları Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Tartışma
5 Türkiye´deki kıyı tipleri ile kıyı kullanımları arasındaki ilişki Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Türkiye kıyılarında gözlenen doğal ve insan kaynaklı tehditler ve çözüm yolları Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Benzetim
7 Türkiye kıyılarında yaşanan problemler ve çözüm yolları Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kıyı Yasası Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kıyı yasasının uygulanmasına dair yönetmelik Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Türkiye´de kıyılarla ilgili kurumlar Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kıyı tanıma bilgisi Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Türkiye´deki kıyıların yönetim şekli Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 Türkiye´deki kıyısal kaynaklar Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kıyılar, yerleşim, nüfus ve çevresel etki Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS