ST0026 Tehlikeli ve Zehirli Balıklar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST0026
Ad Tehlikeli ve Zehirli Balıklar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER YELDAN


Dersin Amacı

Denizlerde tehlikeli canlıları tanımak, korunmak ve ilkyardım uygulamak.

Dersin İçeriği

Denizlerdeki tehlike ve zehirli balıkları tanımak. Yenilmesi sakıncalı canlılar, saldırgan ve ısırıcı hayvanlar, dokunulduğunda tehlikeli olan canlılar, bu canlılardan korunma ve ilkyardım esasları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mater, S., Kaya, M. and Bilecenoğlu, M. 2003. Türkiye Deniz Balıkları Atlası E.Ü Su Ürünleri Fakültesi Yayınları. N: 11, Bornova, 169s. Turan, C. 2007.Türkiye Kemikli Deniz Balıkları Atlası ve Sistematiği. Nobel Kitabevi yayınları. 549s

Notlar

İnan, HF., Kurt, Z. ve Kubilay, İ., 2007. Temel ilkyardım uygulamaları kitabı., T.C sağlık bakanlığı temel hizmetler genel müdürlüğü İlkyardım ve acil sağlık hizmetleri daire başkanlığı Ankara, 2007 60 sayfa.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Denizlerde tehlike oluşturan canlıları tanır.
ÖÇ02 Tehlikeli durumları ve bunların oluşum yöntemleri açıklar.
ÖÇ03 Tehlike sırasında ne yapılacağını anlatır.
ÖÇ04 İlkyardım uygulama yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ05 Denizlerdeki tehlike ve zehirli balıkları tanımlar.
ÖÇ06 Türkiye kıyılarında bulunan Zehirli balıklar tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tehlikeli ve zehirli Deniz Balıkları denizlerdeki dağılımı ve yaşam alanları Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
2 Denizlerdeki tehlikeli balıklarla ilgili hangi bilgiler vardır?Bunlar yeterlimidir? Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Tehlikeli balıkların sistematikteki yerleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Balıkların genel olarak ne tür etkileri bulunmaktadır? Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Tehlikeli balıkların Önlem Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Tehlikeli balıkların İlkyardım Esasları Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
7 Türkiye kıyılarında bulunan Tehlikeli balıklar Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tehlikeli Balık türleri ve biyolojileri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Zehirli balıkların etken organları Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Zehirli balıkların davranışları ve korunma yöntemleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Örnek Olay
12 Zehirli balıkların Önlem Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Zehirli balıkların Önlem ve İlkyardım Esasları Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Zehirli balıkların sistematikteki yerleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türkiye kıyılarında bulunan Zehirli balıklar Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım
16 Zehirli balık türleri ve biyolojileri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS