ST0024 Sucul Ekonomik Omurgasızlar

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST0024
Ad Sucul Ekonomik Omurgasızlar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANAN TÜRELİ


Dersin Amacı

Denizel ortamda yaşayan ekonomik omurgasız canlıların sistematik, biyo-ekolojik ve ekonomik özelliklerinin kavranmasını sağlamaktır

Dersin İçeriği

Hayvan sistematiğinin başlıca özellikleri; denizel omurgasız hayvanların biyolojik, sistematik ve ekolojik özellikleri; Protozoa'dan başlayarak Echinodermata'ya kadar olan omurgasız gruplardan özellikle ekonomik öneme sahip türlerin genel özellikleriyle ekonomiye olan katkılarının anlatılması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ergen, Z. Sucul Omurgasızlar Laboratur Notları, 40 s. Atatür, K. M., Budak, A. & Göçmen, B., 2003. Omurgasızlar Biyolojisi,EgeÜniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No: 187. Bornova-İzmir. 501s

Notlar

Demirsoy, A., 1998. Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar), Cilt 2, Kısım 1, Metaksan A. Ş. Ankara. 1210 sayfa.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Knidlilerin (Cnidaria) ve Taraklıların (Ctenophora) biyo-ekolojik özellikleri ,taksonomisi ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar
ÖÇ02 Denizel kurtların ve sülüklerin (Platyhelminthes, Aschelminthes, Annelida) biyo-ekolojik özelliklerini , taksonomisini açıklayabilme ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar
ÖÇ03 Denizel eklembacaklıların (Arthropoda) biyo-ekolojik özellikleri , taksonomisi ve ekonomik öneme sahip olanları bilir
ÖÇ04 Yumuşakcaların (Mollusca) biyo-ekolojik özelliklerini , taksonomisini anlatır ve ekonomik öneme sahip olanları ifade eder
ÖÇ05 Derisidikenlilerin (Echinodermata) biyo-ekolojik özelliklerini, taksonomisini açıklar ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar
ÖÇ06 Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojileri, taksonomisi ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar
ÖÇ07 Süngerlerin (Porifera) biyo-ekolojileri, taksonomisini bilir ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türün tanımı, hayvan sistematiğinin tarihçesi ve prensipleri Mikroskobun, binokülerin tanıtılması ve sistematik hakkında bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
2 Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
3 Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 Süngerlerin (Porifera) genel özellikleri ,sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Knidlilerin (Cnidaria) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yassı Kurtların (Platyhelminthes) , Yuvarlak Kurtların (Aschelminthes) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Halkalı Kurtların (Annelida) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-1 Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-2 Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-3 Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Mollusca’nın genel özellikleri; Gastropoda’nın biyoekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Scaphopoda ve Bivalvia’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Cephalopoda’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Echinodermata’nın genel özellikleri; Echinoidea ve Asteroidea’nın biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS