Genel Bilgi
Kod | ST014 |
Ad | Denizel Alglerden Yararlanma Olanakları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OYA IŞIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Deniz alglerinin toplanması ya da yetiştiriciliği yapılarak farklı alanlarda değerlendirilmesi ve ekonomik değer kazandırılması.
Dersin İçeriği
Yararlanılan denizel alg grupları ve türleri, morfolojileri ve üremeleri, kimyasal yapıları, toplanması ya da yetiştiriciliği, hasatları, elde edilen ürünler, bu ürünlerin değerlendirilme olanakları ve kullanım alanları, ekonomik önemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Richmond, A., 1986. Cell response to environmental factors. In: Richmond, A. (Ed.), CRC Handbook of Microalgal Mass Cultu re. CRC Press, Boca Raton, pp. 69, Ders notları, Brown, M.R., Jeffrey, S.W., Garland, C.D., 1989. Nutritional aspects of microalgae used in mariculture: a literature review. CSIRO Marine Laboratories Report No. 205, CSIRO Hobart, Australia.
Notlar
Strickland, J.D.H. and Parsons, T.R., 1968. A practical handbook of seawater analysis. Bull. Fish. Res. Bd. Canada 167, p. 311.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yararlanılan denizel alg grupları ve türlerini sayar, morfolojileri ve üremelerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Alglerin kimyasal yapılarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Makroalg kültür koşullarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Makroalglerden elde edilen ürünleri sayar, agar, alginik asit karragen, yakıt kaynağı olarak makroalgleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Rhodophyta(kırmızı algler) filumunu tanımlar, gıda ve ilaç sanayinde kullanılan türleri sayar. |
ÖÇ06 | Phaeophyceae(kahverengi algler) filumunu tanımlar, kullanım alanlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Phaeophyceae besin deposu polisakkaritler, şeker,alkol, karbohidrat rezervi laminaranısayar, hücre duvarındaki selüloz, alginik asit ve uzun zincirli heteropolysakkaritleri tanımlar ve kullanım alanlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yararlanılan denizel alg grupları ve türleri, biyolojileri, morfolojileri, üremeleri. | Dersi tanır, ders ile ilgili kaynaklarını edinir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
2 | Alglerin kimyasal yapıları | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
3 | Makroalg kültür koşulları. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
4 | Makroalglerden elde edilen ürünler, agar, alginik asit karragen, yakıt kaynağı olarak makroalgler. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
5 | Rhodophyta (kırmızı algler) filumunu tanımlar, gıda ve ilaç sanayinde kullanılan türler. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
6 | Phaeophyceae (kahverengi algler) filumunu tanımlar, kullanım alanlarını açıklar. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
7 | Phaeophyceae besin deposu polisakkaritler, şeker,alkol, karbohidrat rezervi laminaran, hücre duvarındaki selüloz, alginik asit ve uzun zincirli heteropolysakkaritleri ve kullanım alanları. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kültüre alınan Rhodophyta filumu türleri. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
10 | Kültüre alınan Phaeophyta filumu türleri. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
11 | Makroalglerin toprak gübresi olarak kullanımları. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
12 | Makroalglerin hayvan yemi olarak kullanılmaları. | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
13 | Öğrenci sunumları | Sunumları hazırlama, dinleme, değerlendirme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
14 | Öğrenci sunumlarını değerlendirme | Sunumları hazırlama, dinleme, değerlendirme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
15 | Agar üretimi | Konuyu internetten tarama, konu ile ilgili makale araştırması yapma, notlar çıkarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |