ST554 Su Ortamında İleri Bitki Kontrol Yöntemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST554
Ad Su Ortamında İleri Bitki Kontrol Yöntemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ÇEVİK


Dersin Amacı

Göl ekosistemini oluşturan elemanlar arasındaki enerji ve madde değişimi olayları (göle giren ve çıkan maddeler) ve besin zinciri konularında bilgi verir

Dersin İçeriği

Göl ekosistemini oluşturan elemanlar arasındaki enerji ve madde değişimleri, ekosisteme giren ve çıkan başlıca maddeler ile göl ortamında besin zinciri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SEAGRAVE, C., 1988. Aquatic Weed Control, ISBN:0-85238-152-2 Fishing News Boks Ltd. Farnham, Surrey, England. 154p. ALTINYAR, G., YILDIRIM, S., ERTEM, B., AYDOĞAN, F., 1994. Marmara gölünde su yabancı otları sorunları,nedenleri ve çözüm yolları üzerinde çalışmalar. Bayındırlık ve iskan Bakanlığı DSİ Genel Müdürlüğü İşletme ve Bakım Dairesi Başkanlığı, Ot Kontrolu ve Bitkisel Kaplama Şube Müdürlüğü, Ankara. ALTINYAR, G., 1988. Su Yabancı Otları, Bayındırlık ve iskan Bakanlığı DSİ Genel Müdürlüğü İşletme ve Bakım Dairesi Başkanlığı, Ankara. TEPE, I., 1988. Türkiye Tarım ve Tarım Dışı Alanlarda Sorun Olan Yabancı Otlarla ve Mücadeleleri. Yüzüncüyıl Üniversitesi Yayınları No:32, Ziraat Fakültesi Yayınları No:18, Van. ARZEL, P., 1983. Traditional management of seaweeds in the district of Leon, FAO Fisheries Technical Paper 249, FIPP/T249, Rome. MATHEWS, L.J., PETR, T.O., BATES, ,A.L., 1983. Aquatic Weed mission/Turkey. Freshwater ınland fisheries in Turkey base on aquatic weed and associated fisheries mission. LEVENTER, H., Biological Control of Reservoirs by Fish.Mekoth water Co. Jordan district central laboratory of water quality. Nazareth Elit, p.o. box 610, ISRAEL.

Notlar

Internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su bitkilerini tanımlar.
ÖÇ02 Su bitkilerinin ekosistemdeki görevlerini bilir.
ÖÇ03 Zararlı bitkiler ile mücadele yöntemlerini inceler.
ÖÇ04 Zararlı su bitkileri ile mücadelede uygulanan örnek çalışmaları inceler ve açıklar.
ÖÇ05 Bitki kontrolünde yöntem seçimi, uygulanması ve karar aşamalarında beceri kazanır.
ÖÇ06 Bitki kontrolündeki yöntemlerin çevresel etkilerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sucul bitkiler, işlevleri ve bitki kontrolü hakkında genel bilgi. Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sucul bitkilerin sınıflandırılması ve kontrol yöntemleri. Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Mekanik kontrol yöntemleri 1 Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Mekanik kontrol yöntemleri 2 Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Çevresel kontrol yöntemleri 1 Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çevresel kontrol yöntemleri 2 Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Özel problemler, yorumlama ve tedbirler. Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Arasınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyolojik kontrol yöntemleri 1 Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Biyolojik kontrol yöntemleri 2 Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kimyasal kontrol yöntemleri 1 Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kimyasal kontrol yöntemleri 2 Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Kimyasal kontrol yöntemlerinde özel problemler Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Problemleri genel değerlendirme. Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Çözümleri genel değerlendirme. Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS