ST537 Kabuklular

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST537
Ad Kabuklular
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CANAN TÜRELİ


Dersin Amacı

Crustacea (kabuklular) hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak, familyaları ve onlara bağlı türleri tanımak, biyoekolojileri hakkında yorum yapabilmek ve Mesleki uygulamalarında çalışmalarında kullanabilmektir.

Dersin İçeriği

Kabuklu (Crustacea) tanımı, temel kabuklu fizyolojisi, beslenme, hareket, solunum, salgı, iyonik ve osmatik düzenleme, korunma-savunma, üreme, yaşam döngüsü gelişme ve Kabuklu taksonomisi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Abele, L.G. Systematics, the fossil record, and Biogegraphy. The Biology of Crustacea. Dorothy E.Bliss (Editor), The American museum of Natural History, New York. 439 pp. 1982. Vernberg, F.J and Vernberg, W.B. Behavior and Ecology.The Biology of Crustacea. Dorothy E.Bliss (Editor), The American museum of Natural History, New York. 338 pp. 1983.

Notlar

Vernberg, F.J and Vernberg, W.B.Environmental adaptations .The Biology of Crustacea. Dorothy E.Bliss (Editor), The American museum of Natural History, New York. 383 pp. 1983.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kabuklu sınıfının (Crustacea) genel özelliklerini tanımlar
ÖÇ02 Kabuklu üyelerinin (Ekstremite) temel yapısını, morfolojisini ve görevlerini söyler
ÖÇ03 Kabuklu sınıfının familya ve türlerini ayırt eder
ÖÇ04 Ekonomik türleri tanır ve onlardan yararlanma olanaklarını açıklar
ÖÇ05 Kabuklarda doku ve organ işleyişi hakkında bilgi verir
ÖÇ06 Kabuklu sınıfı üyelerinin ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kabuklular sınıfının genel özellikleri Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Kabuklulardaki ekstremitelerin temel yapısı ve morfolojisi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kabukluların sınıflandırılması Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kabuklularda hareket Düz anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kabuklularda beslenme Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 kabuk değişimi ve rejenerasyon Düz anlatım video gösterimi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
7 Büyüme Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Kabuklularda üreme biyolojisi ve yaşam döngüsü-1 Düz anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Kabuklularda üreme biyolojisi ve yaşam döngüsü-2 Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 gelişme Düz anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 salgı ve osmoregülasyon Düz anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 dolaşım ve solunum Düz anlatım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Ekonomik kabuklu türleri ve türlerin morfolojik özellikleri-1 Düz anlatım ve laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Ekonomik kabuklu türleri ve türlerin morfolojik özellikleri-2 Düz anlatım ve laboratuvar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS