ST0051 Denizel Kıkırdaklı Balıklar ve Biyoekolojileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST0051
Ad Denizel Kıkırdaklı Balıklar ve Biyoekolojileri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER YELDAN


Dersin Amacı

Kıkırdaklı Balıkların üreme, beslenme, büyüme özellikleri hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Kıkırdaklı balıklar hakkında genel bilgi ve sınıflandırma. Türkiye denizlerinde bulunan türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mater, S., Kaya, M. and Bilecenoğlu, M. 2005. Türkiye Deniz Balıkları-1 Kıkırdaklı Balıklar (Chondrichthyes). E.Ü Su Ürünleri Fakültesi Yayınları. N: 72, Bornova, 34s

Notlar

Mater, S., Kaya, M. and Bilecenoğlu, M. 2005. Türkiye Deniz Balıkları-1 Kıkırdaklı Balıklar (Chondrichthyes). E.Ü Su Ürünleri Fakültesi Yayınları. N: 72, Bornova, 34s


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kıkırdaklı balıkların genel yapıları tanımlar
ÖÇ02 Kıkırdaklı balıkların üreme, beslenme, yaşam döngüsü özelliklerini öğrenir.
ÖÇ03 Kıkırdaklı balıkların balıkçılıktaki yeri ve stok durumlarını öğrenir.
ÖÇ04 Kıkırdaklı balıklar hakkında genel bilgi ve sınıflandırır.
ÖÇ05 Türkiye denizlerinde bulunan türlerin morfolojik, ekolojik özellikleri açıklar.
ÖÇ06 Kıkırdaklı balıkların davranışları ve Tehlikeli Türler anlatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kıkırdaklı balıkların tanımı Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Kıkırdaklı balıkların genel özellikleri ve morfolojileri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kıkırdaklı balıkların İskelet yapısı ve deri yapısı Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kıkırdaklı balıkların beslenme özellikleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Kıkırdaklı balıklarının üreme özellikleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Kıkırdaklı balıkların büyüme özellikleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Kıkırdaklı balıkların sindirim sistemi özellikleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kıkırdaklı Balıkların solunum ve dolaşım sistemi özellikleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kıkırdaklı balıkların davranışları ve tehlikeli türler Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Kıkırdaklı balıkların davranışları Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Türkiye Kıkırdaklı balıklar familya tayin anahtarı Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Familyaların genel özellikleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Türlerin genel özellikleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Türlerin özellikleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma
16 Familya ve türlerin genel özellikleri Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS