ST0039 Balıkcılıkta Su Kalite Kriterleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST0039
Ad Balıkcılıkta Su Kalite Kriterleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ÇEVİK


Dersin Amacı

Suyun genel fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerini irdeleme, yetiştiricilikte su kalitesini etkileyen çevresel faktörleri değerlendirme, yetiştiriciliğin su kalitesine etkisini kavrama ve yönetimini anlama ve ekolojik temelli yetiştiriciliği öğretmektir.

Dersin İçeriği

Su kaynakları, suyun genel fizikokimyasal ve biyolojik özellikleri, yetiştiriciliği yapılan türlerin su kalite kriterleri, ilgili yönetmelikler, türlerinin ihtiyacı olan su kalite özellikleri ve yönetimi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu BOYD, C. E., 1992. Water quality management for pond fish culture. Pulatsü, S., Topçu, A., 2012. Balık Üretiminde Su Kalitesi, A.Ü. Z.F. Yayın No:1591 Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Yayınları, Su Ürünleri Fakültesi Yayın No:14 Yanık T., Çiltaş, A., Aras, M., 2001. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesine Giriş. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No:225 Çevik, F., 2011. Balık Yetiştiriciliğinde Su Kalitesi. Ders Notları ve power point sunu

Notlar

Internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Suyun fiziko-kimyasal yapısı ve önemli özelliklerini bilir.
ÖÇ02 Yetiştiriciliği yapılacak türe ait su kalite isteklerini bilir.
ÖÇ03 Yetiştiricilikte su kalitesi ile ilgili yorum yapar.
ÖÇ04 Su kalitesindeki değişimlerin yetiştiricilik üzerine etkilerini kavrar ve yönetir.
ÖÇ05 Yetiştiriciliğin su kalite üzerine etkilerini kavrar ve yönetir.
ÖÇ06 Ekolojik temelli yetiştiricilik bilincine bilincine sahip olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1  Giriş, su kaynakları İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Genel su kalite parametreleri (Sıcaklık, iletkenlik, tuzluluk, oksijen, KOI, BOI) İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Genel su kalite parametreleri (pH, alkalinite, sertlik, kalsiyum, magnezyum) İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Genel su kalite parametreleri (azot formları, fosfor) İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Genel su kalite parametreleri (Bulanıklık, Biyolojik özellikler) İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kirleticiler İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7  Yaygın olarak yetiştiriciliği yapılan balıkların su kalite istekleri 1 İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Yaygın olarak yetiştiriciliği yapılan balıkların su kalite istekleri 2 İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgili yönetmelikler İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11  Karada kurulu su ürünleri işletmeleri çıkış sularında su kalite yönetimi İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12  Kafes yetiştiriciliğinin su kalitesine etkisi ve yönetimi İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13  Kireçleme İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Gübreleme 1 İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15  Gübreleme 2 İlgili konunun kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS