DSTT802 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DSTT802
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK


Dersin Amacı

Öğrencilere bir konuda bir akademisyen gözetiminde bilgiye erişme, derleme, bilimsel bir araştırma yapma, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini su ürünleri temel bilimler alanında kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bir danışman gözetiminde alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütme, veri toplama, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar

Dersin Ön Koşulu

60 AKTS’den az olmamak üzere en az yedi adet kredili ders; seminer dersi, uzmanlık alan derslerini almış, genel not ortalaması en az 3,00 ve yeterlik sınavında başarılı olmalıdır. Tez önerisinin anabilim dalı kurulunda onaylanmalıdır.

Kaynaklar

Tez çalışması ile ilgili kitap, kitap bölümü, makaleler

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Bilimler alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde değerlendirir.
ÖÇ02 Tez çalışması ile ilgili verileri toplamak için planlama yapar.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili veri toplar
ÖÇ04 Tezi ile ilgili topladığı verileri bilişim teknolojini kullanarak yorumlar.
ÖÇ05 Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem kurgulayabilmeyi öğrenir.
ÖÇ06 Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar.
ÖÇ07 Yazılı ve görsel sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer.
ÖÇ08 Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 1
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 1 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 2 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 3 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 4 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 5 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 6 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 7 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 8 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 9 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 10 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 11 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 12 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 13 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Tez çalışmasına yönelik çalışmalar 14 Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuar çalışması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 32 448
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 598
Toplam İş Yükü / 25 (s) 23,92
AKTS 24 AKTS