DST801 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DST801
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK


Dersin Amacı

Doktora öğrencilerine bir konuda bir akademisyen gözetiminde bilgiye erişme, derleme, analiz etme, yorumlama, yazım ve sunum yetisini su ürünleri temel bilimler alanında kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Araştırma planlama, araştırma yapma, veri toplama ve analiz, çıktıların yazılması, intihal, yazım teknikleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Seçilen konu ile ilgili kitap, kitap bölümü ve makaleler

Notlar

Ç.Ü. Tez Yazım Kuralları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Bilimler alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, başkalarına aktarır, tartışır.
ÖÇ02 Seçilen konu ile ilgili uygun içeriği belirler ve düzenler.
ÖÇ03 Etkili bir yazılı sunum için yapılacakları planlar.
ÖÇ04 Etkili bir sözlü sunum için yapılacakları planlar.
ÖÇ05 Bilişim ve iletişim teknolojilerini araştırır, düzenler, sunum sürecinde etkili kullanır.
ÖÇ06 Yazılı ve sözlü sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer ve uygular.
ÖÇ07 Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
4 Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. Literatür okuma ve derleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. Literatür okuma ve derleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. İnternette ve kütüphane tarama ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Çalışma ile ilgili ön hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Ara rapor sunum hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Laboratuvar/saha çalışması Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Rapor hazırlama ve sunma. Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. Co-working advisor-student in office Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
11 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Co-working advisor-student in office Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
12 Yorum, değerlendirme ve analiz. Co-working advisor-student in office Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
13 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. Sonuçların derlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Sonuçların değerlendirilmesi Sonuçların derlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
15 Sonuçların rapor haline getirilmesi Sonuçların derlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sonuçların rapor haline getirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sonuçların rapor haline getirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS