Genel Bilgi
Kod | SY004 |
Ad | Karşılaştırmalı Balık Endokrinolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
Dersin Amacı / Hedefi
Endokrinolojinin tanımının ve öneminin bilinmesi,balıklardaki endokrin bezler nelerdir öğrenilmesi, canlılardaki mesenger çeşitleri ve önemlerinin bilinmesi
Dersin İçeriği
Endokrinolojinin tanımı,balıklarda endokrin bezler,feed-back mekanizması,hormon tanımı ve önemi,diğer omurgalılarda endokrin bezler ve balıklarla karşılaştırılması
Dersin Ön Koşulu
önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
balık endokrinolojisi ders kitabı, balık biyolojisi ders kitabı
Notlar
konuyla ilgili yayınlanmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlılardaki koordinasyonun nasıl sağlandığını öğrenir. |
ÖÇ02 | Endokrinolojinin tanımını ve tarihçesini bilir. |
ÖÇ03 | Canlılardaki Messenger çeşitlerini ve önemini öğrenir. |
ÖÇ04 | Hormon ve işlevleri hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ05 | Balıklardaki endokrin bezlerin neler olduğunu bilir ve diğer omurgalı hayvanlarla karşılaştırabilir. |
ÖÇ06 | Feed-back mekanizması ve önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Endokrinoloji de kullanılan yöntemleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endokrinolojinin tanımı canlılardaki endokrin ve ekzokrin bezler. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Canlılardaki messenger çeşitleri. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Endokrinolojinin tarihçesi. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Endokrinolojide kullanılan yöntemler. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
5 | Balıklarda bulunan endokrin bezler. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Balıklarda bulunan endokrin bezlerin diğer omurgalı hayvanlarla karşılaştırılması. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
7 | Balıklarda büyüme ile ilgili endokrin bezler ve salgıladıkları hormonlar. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Balıklarda üreme ile ilgili endokrin bezler ve salgıladıkları hormonlar. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Balıklarda boşaltım ile ilgili endokrin bezler ve salgıladıkları hormonlar. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Feed-back mekanizması. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
12 | Sinir sistemi ve endokrin bez etkileşimi. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Canlılarda koordinasyonun yürütülmesi mekanizması. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Balıklarda endokrinolojik uygulamalar. | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | Zirai üretimde endokrinolojinin önemi | kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Edokrinolojide son gelişmeler | internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |