Genel Bilgi
Kod | SY002 |
Ad | Ekonomik Kabuklu Su Ürünleri Hastalıkları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizdeki kabuklu su ürünlerinin bilinmesi ve bunların bakteriyel,viral,mantar ,paraziter hastalıklarının öğrenilmesi ve sağaltımlarının yapılması
Dersin İçeriği
Ülkemizde bulunan ekonomik kabuklu su ürünleri ve bunlarda rastlanılan sağlık sorunları,sağaltımları ve profilaktif önlemleri
Dersin Ön Koşulu
önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
omurgasızlar ders kitabı, omurgasız hastalıkları kitabı
Notlar
Konuyla ilgili yayınlanmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülkemiz tatlı su ve denizlerinde yaşayan ekonomik kabuklu su ürünlerini bilir. |
ÖÇ02 | Ekonomik olan Bu ürünlerde rastlanılabilecek hastalıkların neler olabileceğini öğrenir. |
ÖÇ03 | Hastalıkların sağaltımlarını yapabilecek düzeye gelir. |
ÖÇ04 | Kabuklu su canlıların çevresel parametrelerden nasıl etkilendiğini bilmek ve koşulları Optimize eder. |
ÖÇ05 | Bu canlılarda bakteriyel ve viral hastalıkları öğrenir. |
ÖÇ06 | Bu hayvanlarda mantar ve paraziter hastalıkları tanır. |
ÖÇ07 | Hastalıkların sağaltımı konusunda bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ülkemizde bulunan ekonomik kabuklu su ürünlerinin tanıtılması. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kabuklu su canlılarının biyolojisi hakkında bilgiler. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kabuklu su canlıların da çevresel etkileşimler ve ortam optimizasyonu. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
4 | Bu canlılarda rastlanan bakteriyel ve viral hastalıklar. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
5 | Mantar ve paraziter hastalıklar. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
6 | Tanı yöntemleri ve laboratuvar çalışmaları. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Sağaltım uygulamaları. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kabuklu Su Ürünleri yetiştiriciliğinde profilaksi ve önemi. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma |
10 | Zoonozlar | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
11 | Kabuklu Su Ürünleri yetiştiriciliğinde metabolik ve genetik hastalıklar. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
12 | Yetiştiricilikte beslenmeye bağlı sağlık sorunları. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Avrupa Birliği mevzuatına göre bildirilmesi zorunlu hastalıklar. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Alternatif besinler | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | Laboratuvar uygulamaları | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |