Genel Bilgi
Kod | DSYT802 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin çalıştığı alan ile ilgili belirlenen bir konuda literatür taraması, bilgileri toplaması ve derlemesi, bilimsel bir araştırma yapması, elde ettiği verileri yorumlayarak yazılı bir rapor formuna getirebilmesi öğretilir.
Dersin İçeriği
Alanı ile ilgili bağımsız bilimsel bir çalışmayı yürütebilme, veri toplayabilme, değerlendirme ve yayınlamayı kapsar
Dersin Ön Koşulu
Çukurova Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü kuralları geçerlidir.
Kaynaklar
Tez çalışması ile ilgili yayınlar
Notlar
Tez konusuyla ilgili kitap ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında araştırma ve öğrenme becerisi kazanarak öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde değerlendirir. |
ÖÇ02 | Tez çalışması ile ilgili verileri toplamak için planlama yapar. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili veri toplar |
ÖÇ04 | Tezi ile ilgili topladığı verileri bilişim teknolojini kullanarak yorumlar. |
ÖÇ05 | Tez çalışması sırasında karşılaşacağı sorunları çözebilme ve bu amaçla yöntem kurgulayabilmeyi öğrenir. |
ÖÇ06 | Araştırmaların tüm süreçlerinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar. |
ÖÇ07 | Yazılı ve görsel sunum için uygun yöntem ve teknikleri seçer. |
ÖÇ08 | Tez konusundaki son gelişmeleri ve elde ettiği bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doktora projesine yönelik çalışmalar | Kaynak taraması, saha ve/veya laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Tez konusuna yönelik danışman önerileri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Tez konusuyla ilgili makale çalışmaları | Kaynak araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | tez konusuyla ilgili bilimsel görüşmeler | Bilim insanları ile iletişim | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tez çalışmasıyla ilgili saha araştırmaları | arazi çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Tez çalışmasıyla ilgili bilimsel kitap çalışmaları | Bilimsel kitap taraması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tez çalışmasıyla ilgili uluslararası çalışmaların araştırılması | uluslararası araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Tezin organizasyonu ve ön çalışmalar | makale çalışması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Tez konusu ile ilgili arazi çalışmalarının başlatılması | saha çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Tez konusuyla ilgili laboratuvar analizleri | Laboratuvar analiz çalışması | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Tez analiz sonuçlarının değerlendirilmesi | istatiksel analizler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Tez sonuçlarının önceki çalışma sonuçlarıyla karşılaştırılması | kitap ve makale çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | tez yazım kurallarına uygun olarak tezin yazım aşaması | Enstitü yazım kurallarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Yazım aşamasının danışman ile değerlendirilmesi | danışman görüşü | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 18 | 252 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 18 | 252 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 15 | 90 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 596 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,84 | ||
AKTS | 24 AKTS |