Genel Bilgi
Kod | SAFS0034 |
Ad | Soil Biotechnology |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı öğrencilere toprak biyoteknolojisi ve toprak bilimi ile reaksiyona giren biyoteknoloji alanı ve toprak mikrobiyal uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca toprak biyoteknolojisinin metodolojisini vermek.
Dersin İçeriği
Tarım ve özellikle toprak mikroorganizmaları ile ilgili biyoteknolojinin tanımı, Toprak verimliliği ile ilgili Rizosfer dinamiği, Serbest yaşayan N2-bağlayıcı bakteriler gibi toprak organizmalarının rolü, Rhizobium ve mikoriza izolasyonu ve bitki köklerine yeniden kültür ve yeniden aşılama, Kullanım mikro çoğaltılmış bitkilerde toprak organizmaları (doku kültürü), Biyoteknolojik metodoloji kullanarak Biyo gübre üretimi, Biyoteknolojik yöntemlerle faydalı toprak organizmalarının üretimi, Bakteriyel aşılama, Bitki büyüme düzenlemeleri ve fitotoksinler ve bunların bitki sağlığı ve toprak kalitesine etkileri ve toprak mikroorganizmaları ile ilişkisi , Mikoriza spor sayım teknikleri, Mikorhizal aşılama ve seçilmiş yararlı toprak mikroorganizmalarının tarımda kullanılması ana konulardır.
Dersin Ön Koşulu
hayır
Kaynaklar
Lynch, J.M.1983.Soil Biotechnology. Microbiological factors in crop productivity. Blackwell Science Inc. Agothos, N., and Reineke, W. 2003. Biotechnology for the environment: Soil remediation. (Focus on biotechnology) Springer .1 edition
Notlar
Lynch, J.M.1983.Soil Biotechnology. Microbiological factors in crop productivity. Blackwell Science Inc. Agothos, N., and Reineke, W. 2003. Biotechnology for the environment: Soil remediation. (Focus on biotechnology) Springer .1 edition
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoteknolojik yaklaşım açısından toprak materyalini anlamak. Tarımsal arazi kullanımının iyileştirilmesinde biyoteknolojinin önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Toprak ve çevreye zarar veren unsurların biyoteknolojik yöntemler ve uygulamalarla nasıl iyileştirilebileceğini kavrama. Toprak biyoteknolojisinin uygulanabilirliğini kazandırma. |
ÖÇ03 | Çevreyi ve çevredeki kirliliği, endüstriyel atıkları ve tarım kimyasallarını tespit etme ve kontrol altına alma, ekonomik kazanç sağlama, biyolojik olarak kolay parçalanabilir materyaller üretmek |
ÖÇ04 | toprak mikroorganizmalarının genetik, kimyasal ve fiziksel özelliklerini geliştirme ayrıca insan yaşamı için gerekli olan yeni teknolojiler, süreçler ve ürünler geliştirme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyal saprofitlerin toprak biyolojisi ile ilişkisi, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Spermosferik ve rizosfer nedir, toprak biyoteknolojisinde rizosferin rolü nedir? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Bitki kökleri mikroorganizma enfeksiyonunun bitki büyümesi için önemi nedir? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Mikroorganizmalar tarafından fitotoksin üretimi ve gelişimini düzenleyiciler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Toprak biyoteknolojisinin toprak uygulamasının toprak sağlığı üzerindeki etkileri, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Tarımsal sistemlerde mikroorganizmaların uygulamaları ve yöntemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Biyokömür uygulaması bir toprak biyoteknolojisi uygulaması mı? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | ara sınavlar | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pratik toprak açısından biyobozunma ve biyoteknolojik uygulamalar, | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
10 | Biyolojik arıtma ve toprak biyoteknolojisinin tanımı ve ilkeleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Toprak sistemlerindeki ağır metal kirliliğinin biyoteknolojik olarak iyileştirilmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Toprak pestisit kirliliğinin biyoteknolojik gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Mikrobiyal saprofitlerin toprak biyolojisi ile ilişkisi (devam) | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Toprak hidrokarbon kirliliğinin biyoteknolojik gelişimi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Toprakta nükleer atık kirliliğinin biyoteknolojik olarak iyileştirilmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Petrol kirliliği alanlarının toprak biyoteknolojik yöntemlerle iyileştirilmesi ve temizlenmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
17 | final sınavı | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |