SAFS0030 Scientific Research Techniques and Publication Ethics

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SAFS0030
Ad Scientific Research Techniques and Publication Ethics
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ


Dersin Amacı

Dersin amacı lisansüstü araştırma öğrencilerinin araştırma yapılma, metot kazanma etik değerler hakkında farkındalık yaratmak.

Dersin İçeriği

Temel bilimsel araştırma metotları, yaklaşımlar ve akademik etik konuları işlenir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Atasoy, N. 2011. Bilim Ettiği. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5048. /Turabian, Kate L. 1996. A Manual for Writers of Term Pepers, Theses, and Dissertations. The Universitey of Chicago press. Chicago, USA./Day, R. A. 1996. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Çeviri, Altay, G. A. TÜBİTAK Yayınları. Ankara./Şen, Z. 2011. Bilim ve Bilimsel Araştırma İlkeleri. Su Vakfı Yayınları. İstanbul /Gökçe, B. 1992. Toplumsal Bilimlerde Araştırma.Savaş yayınlar. Ankara./Gündüz, M. 2010.Ahlak Sosyolojisi. Anı yayınları.Ankara. /Türkdoğan, O. 2000. Bilimsel Araştırma Metodolojisi. Timaş yayınları. İstanbul./Ortaş, I. 2013. Bilim, Bilim Tarihi ve Felsefesi. Yayınlanmamış ders notlarOrtaş, I. 2011. Tarımsal Deontoloji. Yayınlanmamış ders notu.

Notlar

Atasoy, N. 2011. Bilim Ettiği. İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5048. /Turabian, Kate L. 1996. A Manual for Writers of Term Pepers, Theses, and Dissertations. The Universitey of Chicago press. Chicago, USA./Day, R. A. 1996. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? Çeviri, Altay, G. A. TÜBİTAK Yayınları. Ankara./Şen, Z. 2011. Bilim ve Bilimsel Araştırma İlkeleri. Su Vakfı Yayınları. İstanbul /Gökçe, B. 1992. Toplumsal Bilimlerde Araştırma.Savaş yayınlar. Ankara./Gündüz, M. 2010.Ahlak Sosyolojisi. Anı yayınları.Ankara. /Türkdoğan, O. 2000. Bilimsel Araştırma Metodolojisi. Timaş yayınları. İstanbul./Ortaş, I. 2013. Bilim, Bilim Tarihi ve Felsefesi. Yayınlanmamış ders notlarOrtaş, I. 2011. Tarımsal Deontoloji. Yayınlanmamış ders notu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmalarda problemin tanımlanması ve tanımlanması, Bilimsel araştırmalarda hipotez oluşturulması, planlanması, metodolojisi ve verilerin değerlendirilmesi
ÖÇ02 Bilimsel araştırmanın nasıl tasarlanacağı, Araştırma yönteminin belirlenmesi ve Literatür tarama ve elektronik kütüphane (EndNote). Veri analiz yöntemleri, Bilimsel araştırmaları yönetir.
ÖÇ03 Bilimsel yazmayı geliştirme ve öğrenme, Bilimsel etiği tanır ve etik dışı davranışlar dan haberdar olur ayrıca Bilimsel araştırma mantığını da irdeler.
ÖÇ04 Bilimsel Yazarlık ve etik dışı davranışlar (yanlı yayın, hakemlik, editörlük vb.) ile ilgili etik konuları bilir, ayrıca araştırma ve yayın etiğini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1. Bilimin tanımı, bilim felsefesi, bilimsel araştırmalara tarihsel yaklaşım, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 2. Problem tanımlama, bilimsel bir araştırma konusu nasıl belirlenir, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 3. Hipotez kurma ve amaç oluşturma, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 4. Literatür tarama, (Web of Science üzerinden veri konu tarama), okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 5. Kişisel kütüphane oluşturma (EndNote referans manger programı kullanımı), okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 6. Araştırma planı hazırlama, araştırma şemasının oluşturulması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 7. Ara Sınav ve 1. Dönem ödevi (çalışılan konunun genel bir tarihsel işleyişi) okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 8. Materyal ve metot belirleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 9. Bilimsel araştırma modelleri (tüme varım ve tümden gelim), okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 10. Veri analiz ve yazma tekniği geliştirme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 11. SAS ( istatistiksel analiz yöntemi) paket programı kullanımı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 12. Bilimsel rapor, tez ve makale yazma teknikleri geliştirmek okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
13 13. Etik ve Deontoloji kavramlarının tanımlanması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 14. Bilim etiğinin temel ilkelerinin tanımlanması, okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 15. Bilimsel makale ve rapor yazılımında yaşanan intihaller, bilim etiği konusundaki örnek çalışmalar (Ithenticate programı yarımı ile intihallerin belirlenmesi), okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 final sınavı okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS