Genel Bilgi
Kod | SAFS0022 |
Ad | Plant Disease Management Strategies in Sustainable Agriculture |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir tarımda entegre mücadele startejilerini öğretmek
Dersin İçeriği
Bakteriyel, fungal ve viral bitki hastalıklarıyla sürdürülebilir tarım çerçevesinde mücadele yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Agroekoloji ve gerçek bir sürdürülebilir tarım arayışı (Miguel Altieri)
Notlar
Youtube videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler bazı önemli bakteriyel bitki patojenlerinin biyolojisini öğrenirler |
ÖÇ02 | Bakteri hastalıklarının epidemiyolojisini öğrenirler |
ÖÇ03 | Bakteriyel bitki hastalıklarıyla kültürel mücadele yöntemlerini öğrenirler |
ÖÇ04 | Bakteriyel bitki hastalıklarına karşı karantina uygulamalarını ve testleri hakkında bilgi edinirler |
ÖÇ05 | Bakteriyel bitki hastalıklarına karşı biyolojik mücadele yöntemlerini öğrenirler. |
ÖÇ06 | Öğrenciler bazı önemli fungal bitki patojenlerinin biyolojisini öğrenirler |
ÖÇ07 | Viral hastalıkların belirtileri ve taşınma yollarını öğrenirler |
ÖÇ08 | Bitki virüs hastalıkları için aktivatörlerin kullanımını öğrenirler |
ÖÇ09 | Fungal bitki patojenlerine karşı biyolojik mücadeleyi öğrenirler |
ÖÇ10 | Fungal bitki patojenlerine karşı fiziksel mücadeleyi öğrenirler |
ÖÇ11 | Fungal bitki patojenlerine karşı kültürel mücadeleyi öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir Tarım Bilimi (Agroekoloji) ve Gıda Güvenliğinin temel prensipleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformda geçerli sertifikalı tarım sistemlerini ve kimyasal kalıntısız üretimi öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında var olan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur ve yeni yaklaşımlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ve mineral döngüsünün ekosistem dinamikleri içerisinde yürütülmesinde uygun ekim nöbeti sistemlerini planlar ve yürütür. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlıklı bitkisel üretim materyalleri (tohum, fide, fidan) ve insan beslenmesinde faydalı hayvansal ürünler geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak ve su kaynaklarının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir kullanımına yönelik çevreye duyarlı stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sürdürülebilir toprak yönetimi için ekolojik eksenli toprak ve bitkinin sağlıklı beslenmesi konusunda gübreleme programları geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık etmenleri, zararlı yabancı otlar, böcekler, nematodlar ve akarların sürdürülebilir mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sürdürülebilir tarım sistemlerinde bitkisel ve hayvansal üretimin bütünsel yaklaşımla yürütülmesini sağlar. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Zamanında ve doğru mekanizasyon programları oluşturmayı öğrenir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarımsal üretimde ekonomik sürdürülebilirlik bağlamında ürün eldesini ve tüketiciye güvenli bir şekilde ulaşımını sağlayacak yaklaşımlar geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gıda güvenliği ve gıda güvencesini teminat altına alacak sistemler geliştirebilir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Üretilen ürünün, üreticiye, maksimum fayda sağlamasına yönelik tarımsal işlemleri ve ekonomik analizlerini bilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sürdürülebilir tarım ve gıda güvenliği konularında bağımsız veya ekip çalışması şeklinde Ar-Ge projeleri geliştirebilir ve uygulayabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bakteriyel patojenlerin biyolojisi | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bakteriyel bitki patojenlerine karşı kültürel savaş yöntemleri | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bakteriyel bitki patojenlerine karşı fiziksel savaş yöntemleri | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bakteriyel bitki patojenlerine karşı kullanılan antagonistler | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bakteriyel bitki hastalıklarına karşı biyolojik mücadele yöntemleri | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Fungal patojenlerin biyolojisi | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fungal bitki hastalıklarına karşı kültürel mücadele yöntemleri | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Yoktur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fungal bitki hastalıklarına karşı fiziksel mücadele yöntemleri | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Toprak kökenli fungal patojenlere karşı mücadele yöntemleri | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Fungal bitki hastalıkları için biyolojik mücadele | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Baskılayıcı topraklar | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitki virüs hastalıklarının etiyolojisi | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bitki virüs hastalıklarının taşınması | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bitki virüslerine karşı çapraz koruma metodları | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Bitki virüs hastalıkları için bitki aktivatörlerinin kullanımı | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final sınavı | Yoktur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |