Genel Bilgi
Kod | YLTES702 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Bir semineri hazırlama süresinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sunumun hazırlanması konusunda bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Seminer sunumu hazırlığı | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Seminer sunumu hazırlığı | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Seminer sunumu hazırlığı | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Seminer sunumu hazırlığı | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Seminer sunumu hazırlığı | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Seminer sunumu hazırlığı | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Seminer sunumu hazırlığı | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Seminer sunumu hazırlığı | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Seminer sunumu hazırlığı | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Seminer sunumu | İlgili Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |