Genel Bilgi
Kod | TE008 |
Ad | İklim Değişikliği Ekonomisi ve Tarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi UFUK GÜLTEKİN |
Dersin Amacı / Hedefi
İklim değişikliği ve tarım üzerine ekonomik etkilerini öğrenir
Dersin İçeriği
İklim değişikliği kavramı, iklim değişikliğine yol açan unsurlar, sektörlerin bu değişiklikteki payları, günümüze kadar gözlenen değişiklikler, İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar, İklim değişikliğine ilişkin uluslararası anlaşmalar, İklim değişikliği ve ekonomik etkileri, etki değerlendirme yöntemleri, İklim değişikliği ile mücadele-uyum kavramı ve mücadele-uyum politikaları, Tarım sektörü açısından iklim değişikliğinin önemi, İklim değişikliğinin tarım sektörüne ekonomik etkileri, tarımda sektörel ekonomik etki değerlendirme çalışmaları, bu konuda Dünyada ve Türkiye'de yapılan çalışmalar ve elde edilen sonuçlar, Dünyada, AB'de ve Türkiye'de iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikaları, Diğer konular
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Roychowdhury, R., Choudhury, S., Hasanuzzaman, M., & Srivastava, S. (Eds.). (2020). Sustainable agriculture in the era of climate change. Springer International Publishing.
Notlar
Ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim değişikliği kavramını, iklim değişikliğine yol açan unsurları, sektörlerin bu değişiklikteki paylarını, günümüze kadar gözlenen değişiklikleri açıklar |
ÖÇ02 | İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar, İklim değişikliğine ilişkin uluslararası anlaşmalar, İklim değişikliği ve ekonomik etkileri ve etki değerlendirme yöntemlerini kavramsal olarak açıklar |
ÖÇ03 | AB'de ve Türkiye'de iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikalarını ana hatlarıyla açıklar |
ÖÇ04 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tarım kavramlarını açıklar |
ÖÇ05 | Tarım-Çevre-İklim ilişkisini tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Kapsamı ve Önemi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sektörel bazda günümüze kadar gözlenen değişiklikler -1 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sektörel bazda günümüze kadar gözlenen değişiklikler | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar - 1 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İklim değişikliğine yönelik yapılan modelleme çalışmaları, geleceğe yönelik oluşturulan senaryolar - 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İklim değişikliğine ilişkin uluslararası anlaşmalar, İklim değişikliği ve ekonomik etkileri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Etki değerlendirme yöntemleri, İklim değişikliğine uyum kavramı ve uyum politikaları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Tarım sektörü açısından iklim değişikliğinin önemi, İklim değişikliğinin tarım sektörüne ekonomik etkileri, tarımda sektörel ekonomik etki değerlendirme çalışmaları - 1 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tarım sektörü açısından iklim değişikliğinin önemi, İklim değişikliğinin tarım sektörüne ekonomik etkileri, tarımda sektörel ekonomik etki değerlendirme çalışmaları - 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tarım sektörü açısından iklim değişikliğinin önemi, İklim değişikliğinin tarım sektörüne ekonomik etkileri, tarımda sektörel ekonomik etki değerlendirme çalışmaları -3 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tarımda sektörel ekonomik etki değerlendirme çalışmaları kapsamında ABde ve Türkiye'de yapılan çalışmalar ve elde edilen sonuçlar - 1 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tarımda sektörel ekonomik etki değerlendirme çalışmaları kapsamında ABde ve Türkiye'de yapılan çalışmalar ve elde edilen sonuçlar - 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | AB'de ve Türkiye'de iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikaları - 1 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | AB'de ve Türkiye'de iklim değişikliği kapsamında uygulanan tarım politikaları - 2 | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |