Genel Bilgi
Kod | TM607 |
Ad | Yaş Meyve-Sebze Sınıflandırma ve Paketleme Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sınıflandırma sistemleri ve yeni teknolojiler hakkında bilgi kazandırmak, paketleme tesislerinde kullanılan sınıflandırma metotlarını açıklamak, uygun paketleme yöntemlerinin geliştirilmesi ve paketleme teknolojisi hakkında bilgilendirmek, sınıflandırma sistemlerinin tasarımında tarımsal ürünlerin mekanik özelliklerinin etkisini araştırmak
Dersin İçeriği
Tarımsal ürünleri sınıflandırma yöntemleri, uygulamada kullanılan sınıflandırma makinaları ve sistemleri, yeni sınıflandırma teknolojileri ve kulanım alanları, meyve paketleme tesisleri ve işlem akışı, paketleme tesislerinde kullanılan sınıflandırma sistemleri ve özellikleri, elastiste teorisi ve hertz teori, sınıflandırma sistemlerinin tasarımında kullanım olanakları, paketleme tesislerinde mekanik zedelenme oluşumu ve azaltma yolları, sönümleyici sistemlerin tasarımı ve uygun sönümleyici materyal kullanım noktalarının belirlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nuri N. Mohsenin, 1980. Physical Properties of Plant and Animal Materials. Compac, Aweta, Maffroda ve Greefa yaş sebze meyve paketleme tasarım ve geliştirme web sayfaları.
Notlar
Pdf ve Power point sunumlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıflandırma sistemleri ve yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ02 | Yaş meyve-sebze paketleme tesislerindeki işlem aşamalarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Mekanik ve elektronik sınıflandırma makinalarını karşılaştırabilir. |
ÖÇ04 | Boyut, renk, kütle ve içsel özelliklerine göre sınıflandırma hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Paketleme tesislerinin işlem akışları hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaş meyve-sebze paketleme tesisinde işlem akışı | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-I | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Paketleme tesislerinde boşaltma ve yıkama, temizleme sistemleri | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-II | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Paketleme tesislerinde kurutma ve mumlama sistemleri | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-III | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yaş meyve-sebze paketleme tesislerinde kullanılan sınıflandırma sistemleri | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-IV | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mekanik ve elektronik sınıflandırma sistemleri ve çalışma prensipleri | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-V | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Elektronik sınıflandırma sistemlerinde kullanılan yöntemler | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-VI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Otomatik dolum sistemleri ve çalışma prensipleri (hacimsel ve tartım dolum) | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-VII | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Renk ve boyut duyarlı görüntü işleme modülleri | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-VIII | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dinamik tartım modülü | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-VIX | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yakın kızıl ötesi teknik kullanımı (NIR) | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-X | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Paketleme yöntemleri (elle dolum, otomatik dolum) | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-XI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Paketleme teknolojisinde pnömatik sistemlerin kullanımı | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-XIII | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Elektronik sınıflandırma hattında kullanılan düşürme mekanizması | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-XIV | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Elektronik sınıflandırma hatlarında kullanılan taşıyıcı sistemlerin özellikleri | Kaynak kitaplardan ve sunumlardan yararlanılır.-XV | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |