TM600 Doğrudan Ekim Tekniği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM600
Ad Doğrudan Ekim Tekniği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT


Dersin Amacı

Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ve ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonunu öğretmek ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri vermek

Dersin İçeriği

Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.

Notlar

1. Dang, Y.P., Dalal, R.C. and Menzies N.W., 2020. No-till Farming Systems for Sustainable Agriculture. Springer Nature Switzerland AG, ISBN 978-3-030-46408-0 2. Ertekin, C. Ve Cömert, A., 2021. Tarım Makinaları Çözümlü Problemleri. Nobel Kitapevi, ISBN: 978-625-402-xxx 2.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğrudan ekimle ile ilgili temel kavramlar ve prensipler konusunda bilgi edinir
ÖÇ02 Doğrudan ekimin kısıtlarını ve sürdürülebilir tarım açısından çevresel ve toplumsal etkilerini tanıma bilgisi kazanır
ÖÇ03 Doğrudan ekim makinaları, çalışma ilkeleri ve parçaları konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Üretim teknolojilerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
ÖÇ05 Doğrudan ekime ilişkin sorunları bilir ve çözüme yönelik uygun öneriler geliştirir ve disiplin içi ya da disiplin dışı kişilerle paylaşır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama bilgisine sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız olarak kendi başına, bir problemin kurgulanmasından başlayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları uygular ve bunları yazılı ve sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri konusunda AR-GE veya uygulama projesi hazırlar, tasarım ve imalat faaliyetlerini gerçekleştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini paylaşır ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili gerek yurt içi gerekse yurtdışında uzman kişiler ile iletişim kurar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, ve bilimsel değerleri gözetme, öğretme ve denetleme yeterliliğine sahip olur
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ve normal ekim ve doğrudan ekime ilişkin bazı tanımlar, ekimin agro-teknik esasları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Doğrudan ekimin prensipleri, yararları, kısıtları, çevreye ve toprağa etkisi, Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Dünya'da ve Türkiye'de doğrudan ekimin durumu, ödev Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme
4 Doğrudan ekim makinaları, özellikleri, çalışma ilkesi, Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Doğrudan ekim makinalarının çalışma ilkesi, Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Doğrudan ekim makinalarının parçaları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Doğrudan ekim makinalarının kısıtları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Doğrudan ekim makinalarının ayarları ve donanımları Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Doğrudan ekim makinalarına ilişkin atölye uygulaması Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Doğrudan ekim makinalarının başarısına etki eden faktörler, Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Doğrudan ekim makinalarının başarısının belirlenmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Doğrudan ekimde bakım işlemleri1 Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Doğrudan ekimde bakım işlemleri2 Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
15 Ödev sunumu ve tartışma İlgili konulara ilişkin araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS