Genel Bilgi
Kod | TM511 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyonda Yöneylem Araştırma Teknikleri Uygulaması-I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal üretimde üretim aşamalarındaki Sorunun tanımlanması; amaçların ve sorunu oluşturan sistemin bileşenlerinin belirlenmesi ve bu sorunların çözümünün optimize edilmesini amaçlamaktır
Dersin İçeriği
Tarımsal üretimde Yöneylem Araştırması genellikle kıt kaynakların tahsis edilmesi gereken aşamalarda en iyi şekilde bir sistemi tasarlamaya ve tarımsal üretimi en iyilemeye yönelik karar verme sürecine bilimsel bir yaklaşım sağlamayı içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Yöneylem Araştırması I Ders Notları. Dr. Y. İlker Topcu & Dr. Özgür Kabak. İstanbul Teknik Üniversitesi 2-Operations Research.Prof. W.L. Winston 3-Yöneylem Araştırması .Prof.Dr. Müjgan SAĞIR ve ark. Anadolu üniversitesi
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal ürün döngüsünü bilir |
ÖÇ02 | Tarımsal üretim aşamalarını bilir |
ÖÇ03 | Tarımsal üretim peryotlarındaki kullanılan makinaları bilir |
ÖÇ04 | Üretim planlama yöntemlerini bilir |
ÖÇ05 | Planlama yöntemlerini tarıma uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yöneylem araştırma tekniklerinin tarihcesi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
2 | Yöneylem araştırma tekniklerinin tarihcesi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Doğrusal programlama | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Doğrusal programlamanın kullanım alanları | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tarımda kullanım örnekleri | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Tarımda kullanım örnekleri için ödev | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Tarımda kullanım örnekleri için ödev | Tartışmma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Kritik yol yöntemi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Kritik yol yöntemi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
11 | Kritik yol yöntemi için ev ödevi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Kritik yol yöntemi için ev ödevi | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Program değerlendirme ve gözden geçirme tekniği | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
14 | Program değerlendirme ve gözden geçirme tekniği | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
15 | Program değerlendirme ve gözden geçirme tekniği için ödev | sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |