Genel Bilgi
Kod | TM508 |
Ad | Pesticide Application Methods |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğrenciler kimyasal tarım ilaçlarının hedef yüzeylere uygulanması için gerekli teknik ve ekipmanları öğrenir.
Dersin İçeriği
Kimyasal kontrolün rolü,damla üretimi, püskürtme memeleri, traktörle işletilen pülverizatörler, hava akımlı pülverizatörler, kontrollü damla üretimi, biopestisid uygulası, sisleme, toz ve granül uygulama, fumigasyon tekniği ve emniyet tedbirleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pesticide application methods. Ders Kitabı by G.A. Mathews
Notlar
Ders sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal kontrolün önemi, kimyasal kontrolde başarılı olmanın temel kurallarını öğrenir |
ÖÇ02 | Püskürtme memelerinin tiplerini ve kimyasal kontrolde meme seçimi yapar |
ÖÇ03 | Sırtta, elde ve traktörle işletilen pülverizatörlerin dizaynı için gerekli temel parametreleri öğrenir |
ÖÇ04 | Sisleme, granül uygulama, fumigasyon tekniklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Kontrollü damla üretimini, elektrostatik püskürtmeyi öğrenir |
ÖÇ06 | yardımcı hava akımlı pülverizatörleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal kontrol, hedef yüzeyler, pestisit formulasyonları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Püskürtme memeleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Manüel işletilen hidrolik pülverizatörler | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Traktör kuyryk milinden hareketli hidrolik pülverizatörler | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kontrollü damla uygulama ve elektrosatik püskürtme | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hava akımlı Tarla pülverizatörleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hava akımlı bahçe pülverizatörleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Dumanlama ile alan ilaçlaması, tohum ilaçlama ve granül uygulama | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Enjeksiyon, fumigasyon ve diğer teknikler | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Püskürtme ekipmanlarının bakımı | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Emniyet tedbirleriı ve Kalibrasyon | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Biopestisitlerin Uygulanması | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Labratuvar ve tarla denemeleri için ekipmanlar | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ev ödevi | Yüz yüze konuşarak ve ödev kontrol | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |