YLTST702 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLTST702
Ad Tez Çalışması
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ


Dersin Amacı

Öğrencilerin, alanında bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasını; belirli bir zaman dilimi çalışmasını bitirerek bulgularını ikna edici bir biçimde sunmasını ve yayınlamasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması.

Dersin Ön Koşulu

Ders aşamasında başarılı olmak

Kaynaklar

web kaynakları

Notlar

Makale ve tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler.
ÖÇ02 Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır.
ÖÇ03 Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır.
ÖÇ04 Bir bilimsel çalışmada dikkat edilmesi gereken etik kuralların farkındalığını kazanır.
ÖÇ05 Tez konusuyla ilgili bilgiye ulaşma yöntemlerini öğrenir ve ulaştığı bilgileri yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ06 Tez konusuyla ilgili araştırma sorularını ve bu sorulara uygun araştırma yöntemini belirler; bu yöntem çerçevesinde araştırmayı gerçekleştirir; araştırma sonucunda elde edilen verileri analiz eder.
ÖÇ07 Tez çalışmasını akademik kurallara uygun olarak yazabilme ve bir topluluk karşısında sunabilme becerisi kazanır.
ÖÇ08 Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Denemenin yürütülmesi-1 Gözlem çizelgelerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Denemenin yürütülmesi-2 Gözlem çizelgelerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Gözlem ve ölçümlerin alınması-1 Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Gözlem ve ölçümlerin alınması-2 Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Gözlem ve ölçümlerin alınması-3 Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Gözlem ve ölçümlerin alınması-4 Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Gözlem ve ölçümlerin alınması-5 Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Gözlem ve ölçümlerin alınması-6 Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Gözlem ve ölçümlerin alınması-7 Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Gözlem ve ölçümlerin alınması-8 Gözlem çizelgelerinin ve ölçüm araçlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Tezin Yazılması-1 Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tezin Yazılması-2 Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tezin Yazılması-3 Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tezin Yazılması-4 Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tezin Yazılması-5 Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Tezin Yazılması-6 Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Tezin Yazılması-7 Yazım kurallarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 15 25 375
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 45 45
Toplam İş Yükü (Saat) 600
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,00
AKTS 24 AKTS