TS558 Water Harvesting

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS558
Ad Water Harvesting
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATİH TOPALOĞLU


Dersin Amacı

Hidrolojik verilerin toplanması, özetlenmesi, analizi, yorumlanması ve karara varılmasını öğretmek ve öğrencileri çalışma sonuçlarının yorumlarını bu esasa göre yapabilir duruma getirmek.

Dersin İçeriği

Su hasadı tanımı, su hasadının bileşenleri, faydaları, mikro ve makro havza su hasadı

Dersin Ön Koşulu

Dersin herhangi bir ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Power Point Sunusu

Notlar

Power Point Sunusu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenci temel hidrolojik kavramları ve hidrolojik döngünün temel öğelerini ayırt eder ve sentezlemeyi öğrenir.
ÖÇ02 Bu dersin sonunda öğrenci üzerinde çalışılan konu ile ilgili sayısal verilerin gözlem veya deneme yoluyla doğru olarak toplanması, özetlenmesi, konuyu tanıtacak hale getirebilecek.
ÖÇ03 Bilinen faktörlere göre veri analizi, başka verilerle ilişkilerinin saptanması ile sonuçların yorumlanması ve genelleştirilmesi için yapılan bütün işlemleri yapabilme yetisi kazanacaktır.
ÖÇ04 Okuduğu bilimsel makalelerin sonuçlarını hidrolojik olarak yorumlayabilir.
ÖÇ05 Verileri grafiksel ve çizelgeler halinde özetleyebilir; yeniden yapılandırarak yeni bilgiler elde edebilir; öğrendiği yöntemleri diğer alanlara uygulayarak alacağı kararları kritik edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hidrolojinin tanımı, önemi, dalları ve tarihçesi. Hidrolojik çevrim ve sayısal değeri Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Meteorolojik veriler Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Buharlaşma ve terleme Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yağış oluşumu, çeşitleri, ölçülmesi; yağış kayıtlarının yorumu ve analizi, çift kütle çözümlemesi, alansal yağış, thiessen ve izohiyet yön Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yağış kayıtlarının yorumu ve analizi, şiddet-süre-tekerrür eğrisinin geliştirilmesi, derinlik-alan-süre ilişkileri Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kar, özellikleri, erime miktarı Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İnfiltrasyon, etki eden etmenler, ölçümü, Horton f eğrisi yöntemi Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yer altı suyu oluşumu, akifer çeşitleri, yer altı suyuna ait tanımlar, kuyu hidroliği Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yüzeysel akış, debi-seviye-hız ölçümleri, anahtar eğrisi, debi gidiş çizgisi, debi süreklilik çizgisi, su toplama havzası özellikleri, Türkiye de akış Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hidrograf analizi, çeşitleri, elemanları; birim hidrograf ve çözümlemesi Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Bileşik hidrograf, S hidrografı ve çözümlemesi Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sentetik birim hidrograflar 1 Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sentetik birim hidrograflar 2 Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sentetik birim hidrograflar 3 Power point Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS