TS548 Seralarda İklimlendirme II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS548
Ad Seralarda İklimlendirme II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ABDULLAH NAFİ BAYTORUN


Dersin Amacı

Bu ders kapsamında sıcak mevsimlerde serada iç sıcaklığın bitkilerin arzu ettiği değerlerde tutulması için alınması gereken teknik önlemlerden havalandırma, soğutma ve gölgeleme gibi iklimlendirme önlemlerinin tanıtımı, temel ilkelerinin öğretimi, sistem seçimi ve projelendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Seralarda sıcak mevsimlerde iç ortam sıcaklığının düzenlenmesi, seralarda havalandırma, uygulanan havalandırma sistemlerinin çeşitleri, hava değişim katsayısı, hava değişim katsayısının belirlenmesinde kullanılan yöntem ve metotlar, seralarda havalandırma sistemlerinin projelendirilmesi, seralarda evaporatif soğutma sistemlerinin tanımı ve projelendirilmesi, seralarda gölgeleme sistemleri ve projelendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)

Notlar

Seralarda iklimlendirme


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirmeyi öğrenir.
ÖÇ02 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
ÖÇ03 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularını öğrenir.
ÖÇ04 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini kazanır.
ÖÇ05 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygulamayı öğrenir.
ÖÇ06 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışma yeteneğini kazanır.
ÖÇ07 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümlemeyi öğrenir.
ÖÇ08 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeyi öğrenir.
ÖÇ09 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenilemeyi kazanır.
ÖÇ11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye seracılığı ve üretimde iklim faktörlerine bağlı ortaya çıkan sorunlar Kaynak okuma, internetten Seralar konusunda bilgi toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Seralarda iklimlendirme sistemlerinin temel ilkeleri Kaynak okuma, internetten Seralar konusunda bilgi toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Seralarda Işınım, Sıcaklık ve Hava nemi Kaynak okuma, internetten Seralar konusunda bilgi toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Seraların sıcak mevsimlerde iklimlendirilmesi Kaynak okuma, internetten Seralar konusunda bilgi toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Seralarda Havalandırma sistemleri Kaynak okuma, internetten Seralar konusunda bilgi toplanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Seralarda doğal ve zorunlu havalandırma sistemleri Kaynak okuma, internetten Seralar konusunda bilgi toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Seralarda hava değişim sayısı ve belirlenmesi yöntemleri Kaynak okuma, internetten Seralar konusunda bilgi toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İndikatör gaz yöntemi, Enerji dengesi yöntemi-1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İndikatör gaz yöntemi, Enerji dengesi yöntemi-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
11 Seralarda Hava nemi ve ifade ediliş şekli Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Evaporatif soğutma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 hx (Molier) diyagramı ve kullanılışı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Seralarda kullanılan soğutma sistemleri, makineli soğutma sistemleri, evaporatif soğutma sistemleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Soğutma sistemlerinin projelenmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları-1 Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sıavları-2 Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS