TS530 Water Table Management

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS530
Ad Water Table Management
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ


Dersin Amacı

Sulu tarım alanlarında optimum bitkisel üretim için su ve tuz dengesini sağlayacak mühendislik çalışmalarının temellerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Taban suyunun tanımı, önemi ve tarihçesi. Taban suyu yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi prensipleri. Taban suyu etütleri: Büro çalışmaları ile ön verilerin toplanması, arazi çalışmaları, araziden veri toplanması, büroda verilerin değerlendirilmesi. Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri.

Dersin Ön Koşulu

Dersin alınması için ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Konu ile ilgili güncel makaleler

Notlar

ÇÜBİS sayfasına yüklenen yardımcı materyaller.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
ÖÇ02 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
ÖÇ03 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
ÖÇ04 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
ÖÇ05 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
ÖÇ06 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
ÖÇ07 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
ÖÇ08 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
ÖÇ09 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
ÖÇ11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Drenajın tanımı, önemi ve tarihçesi. Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesinin önemi ve prensipleri (Devam) Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Drenaj etütleri: Giriş; toprak, topoğrafya, jeolojik vb. olası ön bilgilerin toplanması Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Drenaj etütleri: Geçirgenlik etütlerinin arazide yapılması, yöntem ve uygulamalar Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Drenaj etütleri: Taban suyu derinliğinin ölçülmesi, taban suyu gözlem kuyuları, piyezometreler Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Drenaj etütleri: Taban suyu kalitesinin saptanması, taban suyu örneklemesi ve analizler Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sections from different text books relevant to the subject Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Drenaj sistemlerine giriş: taban suyu veri analizleri ve drenaj sistemlerin tanıtılması Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Açık drenaj sistemleri projeleme prensipleri, kriterler Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kapalı drenaj sistemlerine giriş: Sistemin tanıtımır Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
12 Kapalı drenaj sistemleri: Projeleme kriterleri, teorik esaslar Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kapalı drenaj sistemleri: Projeleme kriterleri, teorik esaslar (devam); mol drenajı ve yararları Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
14 Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri. Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Drenaj sitemlerinin işletilmesi, bakım ve onarımı; drenaj makinaları Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sections from different text books relevant to the subject Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS