Genel Bilgi
Kod | TS527 |
Ad | Damla Sulama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sulu tarım alanlarında optimum bitkisel üretim için su ve tuz dengesini sağlayacak mühendislik çalışmalarının temellerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Taban suyunun tanımı, önemi ve tarihçesi. Taban suyu yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi prensipleri. Taban suyu etütleri: Büro çalışmaları ile ön verilerin toplanması, arazi çalışmaları, araziden veri toplanması, büroda verilerin değerlendirilmesi. Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin alınması için ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Konu ile ilgili güncel makaleler
Notlar
ÇÜBİS sayfasına yüklenen yardımcı materyaller.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
ÖÇ02 | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar |
ÖÇ03 | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir |
ÖÇ04 | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar |
ÖÇ05 | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular |
ÖÇ06 | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. |
ÖÇ07 | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler |
ÖÇ08 | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
ÖÇ09 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
ÖÇ10 | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler |
ÖÇ11 | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Damla Sulama sistemlerinin işletim tekniklerine yönelik temel kavramlar | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bitkilerin damla sulama sistemlerine tepkisi | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bitki su tüketiminin belirlenmsei ve tahmin edilmesi | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
4 | Bitki su gereksiniminin belirlenmesi | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Damla sulama sistemlerinde sulamanın programlanması | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Damla sulama sistemlerinde su kalitesinin önemi | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Damla sulama sistemlerinde tuzluluk yönetimi | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Damla sulama sistemlerinde arazi performansı | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Damla sulama sistemlerinin değerlendirilmesi | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Damla sulama sistemlerinde gübre ve kimyasal kullanımı için gereçler | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Damla sulama sistemlerinde gübre ve kimyasal uygulama yöntemleri | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Damlatıcı tıkanması ve koruma uygulamaları (filtrasyon) | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Damlatıcı tıkanması ve koruma uygulamaları (su uygulamaları) | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sistemin korunması | Ders notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |