Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| TARIMSAL YAPILAR VE SULAMA (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | TS517 |
| Ad | Advance Microclimatology |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sulama programlamasının temelini oluşturan evapotranspirasyon kavramının tanımlanması, evapotranspirasyona etki eden etmenlerin ve evapotranspirasyonun belirlenmesinde kullanılan yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Toprak-Su-Atmosfer Sitemi, evapotranspirasyonla ilgili genel tanımlar, evapotranspirasyona etkili etmenler, radyasyon dengesi-solar radyasyon, enerji dengesi ve hidrolojik denge, evaporasyon ve transpirasyon, evapotranspirasyon ölçüm yöntemleri, mikroklimatolojik yöntemler, ampirik yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
1-İlgili yayınlar ve WEB kaynakları; 2-Microclimate The Biological Enviroment, John WILEY&SONS ; 3-Klimatoloji ve Meteoroloji, Murat TÜRKEŞ
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Enerji dengesi ve radyasyon dengesi gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretime etkilerini öğrenir. |
| ÖÇ02 | Hava sıcaklığı ve toprak sıcaklığı gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretime etkilerini öğrenir. |
| ÖÇ03 | Isı akıları hakkında bilgi edinerek tarımsal faliyetlerde kullanımını öğrenir. |
| ÖÇ04 | Terleme ve buharlaşma gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretime etkilerini öğrenir. |
| ÖÇ05 | Fotosentez gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretim ile ilişkilerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 2 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikroklimatolojiye giriş | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Radyasyon dengesi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Radyasyon fiziğinin gözden geçirilmesi | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Doğrudan gelen, yayılmış, albedo, termal radyasyon | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Net radyasyon ve ölçüm aletleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Toprak ısı akısı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Isı iletimi yasaları ve toprağın termal özellikleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
| 9 | Toprak ısı akısı ve toprak sıcaklık profilleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Hissedilir ısı akısı ve ısı taşınımı | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Mekanik ve serbest konveksiyon; termak kararlılık kavramı; bitki tacında sıcaklık profilleri | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Rüzgar ve türbülent taşınım | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Atmosferik nem | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Evapotranspirasyon | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Fotosentez | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||