TS514 Kültürteknikte Özel Sorunlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS514
Ad Kültürteknikte Özel Sorunlar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ


Dersin Amacı

Sulu tarım alanlarında optimum bitkisel üretim için su ve tuz dengesini sağlayacak mühendislik çalışmalarının temellerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Taban suyunun tanımı, önemi ve tarihçesi. Taban suyu yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi prensipleri. Taban suyu etütleri: Büro çalışmaları ile ön verilerin toplanması, arazi çalışmaları, araziden veri toplanması, büroda verilerin değerlendirilmesi. Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders sunuları

Notlar

Makaleler ve web


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir
ÖÇ02 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
ÖÇ03 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
ÖÇ04 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
ÖÇ05 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
ÖÇ06 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
ÖÇ07 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
ÖÇ08 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
ÖÇ09 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
ÖÇ10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
ÖÇ11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-1 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-2 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-3 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-4 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-5 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-6 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
7 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-7 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Toplanan materyalin özümsenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
9 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-8 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
10 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-9 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-10 Makale ve bildiri toplanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-11 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-12 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
14 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-13 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Anabilim dalı kapsamındaki güncel konuları işleyen makalelerin okunması, irdelenmesi ve tartışılması-14 Makale ve bildiri toplanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Toplanan materyalin özümsenmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Toplanan materyalin özümsenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS