TS0027 Hayvancılıkta Atık Yönetimi ve Çevre Sorunları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS0027
Ad Hayvancılıkta Atık Yönetimi ve Çevre Sorunları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN


Dersin Amacı

Atık yönetimi sistem tasarımı konusunda bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmak

Dersin İçeriği

Hayvancılık işletmelerinde ortaya çıkan atıklar ve özellikleri, AB Ülkeleri, ABD ve Ülkemizde atık yönetim standartlarının irdelenmesi, hayvancılık işletmelerinde ortaya çıkan atık miktarlarının ve gerekli depolama kapasitelerinin hesaplanması, atık yönetimi sistem elemanları, atıkların toplanmasına ilişkin sistemlerin projelendirilmesi, atık iletim sistemleri ile depolama yapılarının tasarımı, atıkların değerlendirilmesi ve biyogaz tesislerinin tasarımı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Olgun, 2016. Tarımsal Yapılar. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları. Yayın No: 1577, Ders kitabı: 529.

Notlar

Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hayvancılıktan kaynaklanan atıkların yönetimini planlar.
ÖÇ02 Bir atık yönetimi sisteminde gerekli yapı ve tesisleri projeler.
ÖÇ03 Hayvansal atıkların çevreye yaptığı etkileri belirler ve önlem alır.
ÖÇ04 Bilgi teknolojilerini kullanarak konu ile ilgili güncel gelişmeleri öğrenir ve takip eder.
ÖÇ05 Alanıyla ilgili uygulamalarda kullanılan teknik bilgiyi öğrenir.
ÖÇ06 Alternatif hayvansal atık yönetim sistemlerini tanır ve özelliklerini öğrenir.
ÖÇ07 Proje tasarımları için gerekli verileri araştırabilir ve farklı disiplinlerle çalışabilir.
ÖÇ08 Mevcut atık yapılarını ve hazırlanmış projeleri analiz edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, ders tanıtımı Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Atık ve atık yönetim sistemlerinin tanımı, atık-gübre ayrımı, sisteme genel bakış Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Farklı hayvancılık faaliyetleri ile ortaya çıkan atık miktarları ve elde edilen atıkların özellikleri Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Devam-Farklı hayvancılık faaliyetleri ile ortaya çıkan atık miktarları ve elde edilen atıkların özellikleri Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 AB, ABD ve Türkiye’de hayvansal atık yönetimi mevzuatları ve standartları Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Atık hacminin ve depo gereksiniminin hesaplanması, toplam hacme etki eden faktörler, örnekler ve çözümler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Devam-Atık hacminin ve depo gereksiniminin hesaplanması, toplam hacme etki eden faktörler, örnekler ve çözümler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Atık yönetim sisteminin elemanları, atıkların iletimi, örnek çözümler ve projeler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Geçici depolama ve sürekli depolama yöntemleri Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Atıkların depolanması ve farklı depo tiplerinin seçimi, tasarımı. Örnek çözümler ve projeler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Atıklara uygulanan fiziksel, biyolojik ve kimyasal işlemler; ilgili yapı ve tesisler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Çökeltme havuzu, katı-sıvı ayırma yapısı, biyogaz sistemleri Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kompost sistemlerinin tanıtılması ve projelendirilmesi Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Örnek bir atık yönetim sisteminin tartışılması, ödev sunumları Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması; bilimsel dergilerden konu ile ilgili makalelerin taranması ve okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 23 23
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS