TB558 Baklagil Yembitkileri Özel Islahı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB558
Ad Baklagil Yembitkileri Özel Islahı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL


Dersin Amacı

Bu dersin amacı baklagil yembitkilerinde tozlanma ve döllenme, ıslah amaçları ve ıslah yöntemleri ile ilgili bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği

Baklagil yembitkilerinde ıslah yöntemleri seleksiyon kriterleri ve kayıt tutma teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Olcayto,C.S.,Tosun,M.Yembitkileri ıslahı ve Biyoteknoloji. Yembitkileri (Ed.Avcıoğlu,R.,Hatipoğlu,r., KARADAĞ,Y.)

Notlar

Açıkgöz, E.2001.Yem bitkileri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Baklagil yembitkilerinde tozlanma ve döllenme hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Baklagil yembitkilerinde ıslah amaçları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Baklagil yembitkilerinde ıslah yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Baklagil yembitkilerinin kayıt tutma tekniği hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Baklagil yembitkileri ıslahının önemi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Baklagil Yem bitkilerde kalıtımın prensipleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Baklagil yembitkilerinde seleksiyon kriterleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Baklagil yembitkilerinde kayıt tutma teknikleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Baklagil yembitkilerinde kalite ıslahı Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Baklagil yembitkilerinde hastalıklara dayanıklılık ıslahı Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yoncanın ıslah amaçları, tozlanma ve döllenmesi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava Hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Korunganın ıslah amaçları, tozlanma ve döllenmesi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tek yıllık üçgüllerin ıslah amaçları, tozlanma ve döllenmesi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Çok yıllık yıllık üçgüllerin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Fiğin ıslah amaçları, tozlanma ve döllenmesi Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tek yıllık baklagil yembitkileri ıslahı teknikleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çok yıllık baklagil yembitkileri ıslah teknikleri Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sentetik çeşit ıslahı Literatür Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür Tarama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS