TB554 Buğdaygil Yembitkileri Özel Islahı

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB554
Ad Buğdaygil Yembitkileri Özel Islahı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. VEYİS TANSI


Dersin Amacı

..Yem bitkisi ıslahının amaçlarını tartışmak Bitki ıslahının genel amacı bitki türlerini iyileştirmektir. Yemler için yetiştirme hedefleri arasında daha yüksek verim, daha yüksek kalite, daha fazla canlılık ve dayanıklılık, haşerelere karşı direnç ve iklim ve toprak koşullarına daha fazla tolerans dahildir.

Dersin İçeriği

Buğdaygil yembitkilerinin tozlanma şekilleri ve döllenme biyolojisinin, kalıtımın prensipleri, basit kalıtımlı karakterler, kompleks (kantitatif) karakterler incelenecektir. Buğdaygil yembitkilerinde seleksiyon kriterleri olan ot ve tohum verimi, fide canlılığı, çok yıllık buğdaygillerde ekonomik ömür, kurağa ve soğuğa dayanıklılık, yem kalitesi gibi konular anlatılmaktadır. Yembitkileri introdüksiyonu ve toplanması yanında, bölgede adaptasyonu yapılmış buğdaygil yembitkilerinde ıslah uygulamaları gösterilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yem Bitkileri , Çayır Mera Tarımına giriş Cilt.1 , Çayır Mera Tarımı Bilimi Cilt.2 , Buğdaygil Yem Bitkileri Ders Notları , Baklagil Yem Bitkileri Ders Notları FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION FORAGES VOLUME I-II AN INTRODUCTION TO GRASSLAND AGRICULTURE 7TH EDITION, Edited by Michael Collins, C. Jerry Nelson, Kenneth J. Moore, Robert F Barnes

Kaynaklar

Ön koşul yok

Notlar

Tarla Bitkilerinin Melzelenmesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 türe özel ıslah amaçlarının incelenmesi
ÖÇ02 Üreme sistemlerinin genetik ve sitoplazmik temeli
ÖÇ03 Buğdaygil yembitkilerinde ıslah yöntemleri
ÖÇ04 Tarla Bitkilerinin Melzelenmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tür ve çeşit seçimi Bitkisel materyal ve germplasm introdüksiyonu ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Polen sitolojisi ve bitkilerde kendine uyumsuzluk sistemleri. Kalıtım Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 germplasm koruma ve geliştirme ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çeşit Geliştirmede Bitki İntrodüksiyon materyalinin Kullanımı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 buğdaygil yem bitkileri çiçek yapısı ve morfolojisi ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Apomiktik Buğdaygiler. Çeşit Geliştirme İlkeleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Islah amaçlarını geliştirme ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Germplasm ve çeşit geliştirme. İçinde: Serin Mevsim Buğdaygil Yem Bitkilerinde Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
9 Yem ve yem bitkilerinde kaliteli bileşenler, kalitesiz maddeler ve ilaçlar. ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
11 Apomiksis ve yem ve yem bitkilerindeki rolü. ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Erkek kısırlığı ve kendi kendine uyumsuzluk: genetik ve sitoplazmik temel ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Tarla Bitkilerinin melzelenmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Islah amaçları ve iyileştirme yöntemleri. ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Yem ve yem bitkilerinde çiçek morfolojisi, tozlaşma, döllenme ve tohum oluşumu. Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS