TB0068 Sürdürülebilir Pamuk Üretim Teknolojilerindeki İlerlemeler

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB0068
Ad Sürdürülebilir Pamuk Üretim Teknolojilerindeki İlerlemeler
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ


Dersin Amacı

Bu ders kapsamında doğal bir lif olarak pamuğun başarısının doğrudan yetiştiği ortama, işleme ve imalat uygulamalarına ve sağlığına bağlı olduğu, yakın gelecekte artan doğal lif tekstil talepleri konusunda üretim ve işleme teknolojilerinin önem kazanacağı, ekim alanlarını arttırmaksızın yeni yöntem, yenilikler, iyi tarla uygulamaları ve çevresel ilerlemelerle lif üretiminin nasıl sürdürülebilir duruma getirileceği konuları verilecektir.

Dersin İçeriği

Modern pamuk endüstrisi son yıllarda önemli çevresel kazanımları gerçekleştirmiştir. Özellikle yeni çalışmalar pamuğun çevreye olumsuz etkisinin azaltılması ve daha etkin bir şekilde üretilmesi, işlenmesi ve ürüne dönüştürülmesine yönelik yeni yolların geliştirilmesi konusunda odaklanmaktadır. Buna yardımcı yeni teknolojilerin ve uygulamaların tanımlanması ve uygulanması verimlilik ve karlılık açısından pamuk endüstrisinin yeni beklentilerine karşılık verecektir.

Dersin Ön Koşulu

Sürdürülebilir pamuk üretimi kavramının, esaslarının ve bu konuda kaydedilen ilerlemelerin edinimi

Kaynaklar

Sustainable cotton production (December 2017) In book: Sustainable Fibres and Textiles

Notlar

Advancement in cotton production technologies in India (2018) Project: "Screening desi cotton cultivars suitable for surgical purposes"


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sürdürülebilir pamuk tarımı açısından değişik bitki büyüme ve gelişme dönemlerinde değişik bitki izleme tekniklerinin kullanımı konusunda bilgi edinir.
ÖÇ02 Sürdürülebilir tarım kavramını öğrenir.
ÖÇ03 Pamuk bitkisinde daha düşük maliyet ile üretimin gerçekleştirilmesine yönelik dikkat edilecek hususları öğrenir.
ÖÇ04 Pamuğun çevreye en az zarar verecek şekilde üretilmesinin temel esaslarını öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sürdürülebilir pamuk üretimi Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Modern pamuk endüstrisinde önemli çevresel kazanımlar Makale Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Pamuğun çevreye en az zarar verecek şekilde daha etkin üretilme yolları Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Pamuk tarımının daha düşük maliyette yetiştirilme teknikleri ve uygulamaları Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Pamuk endüstrisinin kar ve verimlilik konusunda yeni beklentileri Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sürdürülebilir pamuk üretiminde yeni tarımsal ilerlemeler Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Pamuğun geleceği için yeni çevre dostu üretim yaklaşımları Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Hazırlık gerekmiyor Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 pamuk bitkisinde sıcaklık stresinin etkileri. Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sulama yönetimi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gübreleme yönetimi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yabancı ot kontrolü yönetimi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Zararlı ve hastalıklar yönetimi Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Tekstil endüstrisi açısından yeni işleme stratejileri Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 pamuk bitkisinde hasat ve depolama işlemleri. Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı Hazırlık gerekmiyor Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Sözlü Sınav
17 Final Sınavı Hazırlık gerekmiyor Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS