TB045 Tahıllarda Ürün Standardizasyonu

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB045
Ad Tahıllarda Ürün Standardizasyonu
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN ÖZKAN


Dersin Amacı

Bu ders tahıl cins ve çeşitlerinin ayırımı ile tahılların genel yapısını öğretir

Dersin İçeriği

Bu ders; tahılların tanımlanmasının önemini, tahılların vejetatif gelişme dönemlerini, tahılların generatif gelişme dönemlerini, tahılların dane yapısını, tahılların botanik olarak tanımlanmasını, vejetatif dönemde tahılları teşhis yöntemini, çiçeklenme döneminde tahılları teşhis yöntemini ve yerel çeşit kavramı konularını kapsar

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kalite, standart ve standardizasyon ile ilgili tanımları kavrayabilme
ÖÇ02 Standardizasyonun ilkelerini ve yararlarını kavrama
ÖÇ03 Tarla ürünlerinin kalite kriterlerini kavrayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarla ürünlerinin standardizasyonuna giriş Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tahıllarında standardizasyon Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tahıllarda Kalite Faktörleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tahıl Ürünlerin standardizasyonu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tane ürünlerin kurutulması ve sistemleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Pazarlama ve Standardizasyon Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Pazarlama ve Standardizasyon Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav genel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Ülkemizde Tarımsal ürünlerin satış şekilleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Buğday standardizasyonu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Arpa standardizasyonu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yulaf standardizasyonu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çeltik standardizasyonu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çavdar standardizasyonu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Mısır standardizasyonu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS