TB011 Tahıl Yetiştirme Fizyolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB011
Ad Tahıl Yetiştirme Fizyolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tahılların fizyolojisini tam olarak açıklayarak, fizyolojik olayların oluşumunda sınırlayıcı faktörlerin etkisi ve fizyolojinin önemi belirlenecektir.

Dersin İçeriği

Tahılların ekofizyolojisi ve ürün oluşum aşamaları ve ürün oluşum aşamalarında ortaya çıkan faktörler ve bu faktörlerin özellikleri incelenecektir. Ürün oluşumunu etkileyen faktörleri kontrol altına alabilme olanakları varmıdır Var ise pratikte ne gibi uygulamaları vardır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Farooq, M., Rehman, A., Wahid, A., & Siddique, K. H. (2021). Physiology of grain development in cereals. In Handbook of plant and crop physiology (pp. 246-260). CRC Press. Pessarakli, M. (Ed.). (2014). Handbook of plant and crop physiology. CRC press.

Notlar

WEB'de tahıl fizyolojisi konuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tahıl tanesinin oluşumundaki aşamalar
ÖÇ02 Tahıl tanesi oluşumundaki fizyolojik olaylar
ÖÇ03 Tane oluşumundaki fizyolojik olayların kontrol altına alınabilme ihtimalleri ve pratikte uygulanabilirliği
ÖÇ04 Proje önerisi hazırlama ve sunum aşamasında yöntem bölümüne tahıl yetiştirme fizyolojisi konularını ekleyebilir ve bu işleri yürütebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi ve önemi Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tahıllarda gelişme dönemleri Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Çimlenme dönemindeki fizyolojik olaylar Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kardeşlenme dönemindeki fizyolojik olaylar Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Sapa kalkma dönemindeki fizyolojik olaylar Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çiçeklenme ve döllenme dönemindeki fizyolojik olaylar Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Çiçeklenme ve döllenme dönemindeki fizyolojik olaylar Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Genel tekrar Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Tahıllarda olum dönemleri Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Süt- sarı olum dönemindeki fizyolojik olaylar Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Fizyolojik- tam olum dönemindeki fizyolojik olaylar Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Tahılların ekofizyolojisi Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Tahıllarda ürün oluşumunu olumlu yönde etkileyen faktörler Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Ürün oluşumunu etkileyen faktörleri kontrol altına alabilme olanakları ve pratikte yapılabilirliği Güncel literatür taraması ve Ders kitabı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:29