Genel Bilgi
Kod | TB011 |
Ad | Tahıl Yetiştirme Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tahılların fizyolojisini tam olarak açıklayarak, fizyolojik olayların oluşumunda sınırlayıcı faktörlerin etkisi ve fizyolojinin önemi belirlenecektir.
Dersin İçeriği
Tahılların ekofizyolojisi ve ürün oluşum aşamaları ve ürün oluşum aşamalarında ortaya çıkan faktörler ve bu faktörlerin özellikleri incelenecektir. Ürün oluşumunu etkileyen faktörleri kontrol altına alabilme olanakları varmıdır Var ise pratikte ne gibi uygulamaları vardır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Farooq, M., Rehman, A., Wahid, A., & Siddique, K. H. (2021). Physiology of grain development in cereals. In Handbook of plant and crop physiology (pp. 246-260). CRC Press. Pessarakli, M. (Ed.). (2014). Handbook of plant and crop physiology. CRC press.
Notlar
WEB'de tahıl fizyolojisi konuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tahıl tanesinin oluşumundaki aşamalar |
ÖÇ02 | Tahıl tanesi oluşumundaki fizyolojik olaylar |
ÖÇ03 | Tane oluşumundaki fizyolojik olayların kontrol altına alınabilme ihtimalleri ve pratikte uygulanabilirliği |
ÖÇ04 | Proje önerisi hazırlama ve sunum aşamasında yöntem bölümüne tahıl yetiştirme fizyolojisi konularını ekleyebilir ve bu işleri yürütebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi ve önemi | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tahıllarda gelişme dönemleri | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Çimlenme dönemindeki fizyolojik olaylar | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kardeşlenme dönemindeki fizyolojik olaylar | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sapa kalkma dönemindeki fizyolojik olaylar | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çiçeklenme ve döllenme dönemindeki fizyolojik olaylar | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çiçeklenme ve döllenme dönemindeki fizyolojik olaylar | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Genel tekrar | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Tahıllarda olum dönemleri | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Süt- sarı olum dönemindeki fizyolojik olaylar | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Fizyolojik- tam olum dönemindeki fizyolojik olaylar | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tahılların ekofizyolojisi | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tahıllarda ürün oluşumunu olumlu yönde etkileyen faktörler | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ürün oluşumunu etkileyen faktörleri kontrol altına alabilme olanakları ve pratikte yapılabilirliği | Güncel literatür taraması ve Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |